پاکستان دانش‌آموزان بازداشت شده افغانستانی را باز می‌گرداند

پاکستان بیش از ۱۰۰ دین‌آموز افغان را که در آغاز هفتۀ جاری از یک مدرسه در شهر کویته بازداشت گردیدند، دوباره به افغانستان بر می‌گرداند.

پاکستان دانش‌آموزان بازداشت شده افغانستانی را باز می‌گرداندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، روز شنبه ۱۰۶ دانش‌ آموز افغانستانی که سرگرم آموزش علوم دینی بودند، از یک مدرسه دینی در کویته پاکستان به دلیل آن‌چه حضور غیر قانونی در آن کشور گفته شده، بازداشت شدند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از ندیم حسین، یک مقام پلیس پاکستان گزارش می‌دهد که این طالبان مدرسه از ۱۴ تا ۱۸ سال عمر دارند و هیچ مدرکی که اجازۀ حضور قانونی در پاکستان برای‌شان بدهد، ندارند.

فرانس پرس می‌گوید این کودکان دوباره به افغانستان بازگردانیده می‌شوند و هم‌چنان مدرسه‌یی که پلیس پاکستان به آن حمله کرده، دروازه‌اش بسته شده‌است.

این از اقدامات کم‌پیشینه پاکستان در برابر مدرسه‌های دینی است و گفته می‌شود پاکستان این اقدام را به هدف مبارزه در برابر مدرسه‌های دینی غیر قانونی در آن کشور انجام داده‌است.

اما ده‌ها مدرسه مانند حقانیه که ادعا می‌شود هراس‌افگنان در آن آموزش و پرورش می‌یابند در پاکستان عملا فعالیت دارند و حکومت آن کشور هیچ اقدامی در برابر آن نکرده‌است.

دوماه پیش گزارش‌هایی مطرح شد مبنی بر این که حکومت پاکستان ۳۰۰ ملیون روپیه را به مدرسۀ حقانیه که ملا عمر و ملا اختر محمد منصور رهبران طالبان و جلال‌الدین حقانی بنیان‌گذار و رهبر پیشین شبکۀ حقانی از آن فارغ گردیده‌اند، اختصاص داده‌است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار