معرفی محصولات تجاری سازی شده پارک علم و فناوری پردیس/ رونمایی از 8 دستاورد فناورانه

معاون اول ریاست محترم جمهوری در چهاردهمین اجلاس سالیانه از محصولات جدید شرکت های دانش بنیان تجلیل کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صفارنیا رییس پارک علم و فناوری پردیس در چهاردهمین اجلاس سالیانه پارک فناوری پردیس که صبح امروز در سالن اصلی پارک فناوری برگزار شد،با مروری بر عملکرد یک ساله پارک علم و فناوری پردیس،اظهار داشت:خانواده پارک متشکل از بیش از 200 شرکت است که فضاهای مختلفی را دارند که مرکز رشد پارک از سال گذشته از 28 به 50 شرکت رسیده است.
 
وی ادامه داد:دستاورد های اعضای پارک در سال 94؛ 9 میلیون دلار صادرات رسمی،5/5 درصد رشد در آمد،26/9 رشد منابع انسانی استقرار یافته، هزار و 220 میلیارد ریال هزینه در تحقیق و توسعه، هزار و 160 میلیارد ریال سرمایه گذاری جدید در توسعه فضاهای پژوهشی و فناوری با برنامه فیزیکی بوده است.

صفارنیا تصریح کرد: پارک فناوری پردیس با دانشگاه های کشور در 338 عنوان همکاری داشته و به بومی سازی دانش فنی توسط اعضاء ، جذب و تبادل دانش فنی ،توسعه کمی و کیفی شرکت های عضو پارک پرداخته است.

وی افزود:توسعه خدماتی،برخورداری از معافیت و مزایای قانونی،توسعه خدمات عمومی،تقویت زمینه های هم افزایی بین شرکت ها(با 6 برنامه هم افزایی) و تکمیل و توسعه فضاهای پژوهشی و فناوری از دیگر عملکرد پارک فناوری است.

صفار نیا در راستای عملکرد ستاد در سطح ملی و منطقه ای،بیان داشت:نسخه توانمند سازی برای شرکت های دانش بنیان،برنامه تبادل برای اختراعات،عنوان ارزیابی اختراع برای عرضه در بازار از رویدادهای سال 94 بوده است.

در ادامه این مراسم قناد پور مدیر شرکت ارتباط فردا از اعضای پارک فناوری در پنلی با مدیران دیگر شرکت ها در راستای دغدغه های شرکت های دانش بنیان،گفت:جذب نیرو های جدید در حوزه های کارشناسی و مدیریت با مشکل روبه رو است و نگهداری نیروهای پارک هم دشوار می باشد، همچنین مسافت دور پارک فناوری و هزینه رفت و آمد از دیگر دغدغه های اعضای پارک برای رفت و آمد است که هزینه آن را شرکت های دانش بنیان تقبل می کند.

وی تصریح کرد:بهترین و اصلی ترین رکن مشارکت بهره برداری موثر از امکانات است و کوتاهی در بهره برداری منجر به از بین رفتن تلاش ها و آسیب به مفهوم مشارکت می شود این در حالی است که مساعدت دولت در جهت در نظر گرفتن ماشین هایی برای حمل و نقل اعضای پارک و دادن مجوز کمک شایانی به مجموعه علم و فناوری می کند.

گفتنی است؛ در این اجلاس از ۸ دستاورد فناورانه پارک پردیس رونمایی شد که این دستاوردها شامل دالفمپریدین، رادیو مایکروویو دیجیتال، دستگاه بارگذاری دینامیکی خطی، درایو آسانسوری، دستگاه اندازه‌گیری زاویه تماس دینامیکی مایعات، یونیت نظارت و کنترل مرکزی سیستم شارژر، نوروتک و محصولات مصرفی درمان های پیشرفته ناباروری است.

دالفمپریدین
این محصول توسط یک شرکت دانش بنیان با نام تجاری دالفیرا به تولید رسیده است. این محصول برای بهبود علائم حرکتی در مبتلایان به بیماری MS کاربرد دارد.

برترین مزیت این محصول نسبت به نمونه خارجی آن، کاهش هزینه تمام‌شده برای بیماران است، ضمن اینکه این محصول با توجه به نیاز بیماران مبتلا به MS در کشور تولیدشده، نشان از رضایت مطلوب مصرف‌کنندگان و کادر درمانی را داشته است.

رادیو مایکروویو دیجیتال
این محصول توسط یک شرکت دانش بنیان به تولید رسیده است و برای برقراری ارتباطات رادیویی دو طرفه روی دو فرکانس مستقل با ظرفیت ۱۶E۱ کاربرد دارد.

با شرایط این محصول ساخته‌شده توسط شرکت دانش بنیان پارک فناوری پردیس، فقط کشور فرانسه دارای دانش فنی ساخت آن با مدل TRC-۴۰۰۰ است.

دستگاه بارگذاری دینامیکی خطی
این محصول توسط یک شرکت دانش بنیان ساخته شده است. دستگاه بارگذاری دینامیکی خطی در بارگذاری دینامیکی سازه‌ها، قطعات و مکانیزم های صنعتی، خودرویی و هوایی همچنین تست های خستگی و میز لرزه، تست عملکرد و دوام قطعات و میکانیزم‌های همچون سیستم تعلیق خودرو و سیستم تعلیق چرخ ها، بال هواپیما و سایر وسایل پرنده کاربرد دارد.

درایو آسانسوری
این محصول توسط یک شرکت دانش بنیان به تولید رسیده است. درایو آسانسوری در انواع آسانسورهای کششی (غیرهیدرولیک) کاربرد دارد.

فناوری ساخت این محصول در بسیاری از کشورهای دنیا وجود دارد و در ایران نیز از سال ها پیش درایو موتور الکتریکی ساخته می‌شده، اما تعداد محدودی از شرکت های تولیدکننده درایو موتور الکتریکی با توجه به دقت و امنیت بالای مورد نیاز در درایو آسانسوری اقدام به تولید کردند در واقع چند شرکت اروپایی و آمریکایی و آسیایی توان ساخت این محصول را دارند.

دستگاه اندازه‌گیری زاویه تماس دینامیکی مایعات
این محصول توسط یک شرکت دانش بنیان به تولید رسیده است.

دستگاه اندازه‌گیری زاویه تماس دینامیکی مایعات برای اندازه‌گیری زاویه تماس دینامیکی مایعات و دستیابی به خواص ویژه و کاربردی آنها مورد استفاده قرار می گیرد.

محصول ساخته‌شده، علاوه بر دقت بالا در اندازه‌گیری، قابلیت رقابت از نظر کیفی و فنی با نمونه مشابه خارجی را دارد.

یونیت نظارت و کنترل مرکزی سیستم شارژر
این محصول در کنترل، مانیتورینگ و حفاظت از شارژرها و باطری های نصب شده در اتاق های باطری و پایش و همچنین برای نظارت بر اجزاء سیستم، کاربرد دارد.

مشتریان یونیت نظارت و کنترل مرکزی سیستم شارژر، مراکز مخابراتی و شرکت های تابعه مخابرات، مراکز نیروگاهی، مراکز کنترل راه آهن و مترو، صنایع نفت و پتروشیمی و... هستند.

نوروتک
نوروتک برای کنترل علائم نوروپاتی بیماران مبتلا به دیابت، کاربرد دارد.

مهمترین مزیت این محصول نسبت به داروهای شیمیایی این است که اثرات ضدالتهابی و ضددردی مؤثر در مبتلایان به دیابت وجود ندارد.

محصولات مصرفی درمان های پیشرفته ناباروری
این محصولات به عنوان وسایل کمکی و مصرفی برای انجام عمل های IUI,IVF و فیریز جنین در درمان بیماری های ناباروری، کاربرد دارد.

از جمله مزیت های این محصول با محصولات مشابه می توان به صرفه اقتصادی و ایجاد خلاقیت در طراحی محصولات با توجه به نیاز مشتری اشاره کرد.

در پایان مراسم ستاری رییس معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری از اعضای  هیات امنای پارک علم و فناوری و شرکت های مهندسی سازگان ارتباط در حوزه نفوذ در بازار های جهانی و خدمات فناورانه،مپصا در حوزه همکاری با طرف های خارجی و تبادل فناوری،آسان پرداخت پرشین در حوزه توسعه پیشرفت اقتصادی و غیره تجلیل کردند و از شرکت سازمان ارتباط با مدیریت مهندس هاشمی به عنوان برترین شرکت پارک تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار