اهواز؛

افزایش 20درصدی نرخ شهریه مدارس هیات امنایی دزفول

نرخ شهریه مدارس هیات امنایی و کلاس های فوق برنامه در دزفول 12 تا 20 درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالمجید کرمی نژاد عضو شورای آموزش و پرورش شهرستان دزفول بیان داشت: در نشستی که در این خصوص برگزار شد نرخ هر جلسه آموزش فوق برنامه در مقطع ابتدایی با 50 دقیقه زمان 16 هزار ریال تصویب شد.

وی افزود: نرخ هر جلسه کلاس فوق برنامه مدارس مقطع متوسطه اول و دوم با 90 دقیقه نیز 32 هزار ریال می باشد ضمن اینکه شهریه هر جلسه کلاس فوق برنامه مقطع پیش دانشگاهی 33 هزار ریال ، کلاس های کنکور 35 هزار ریال و کلاس های فنی و حرفه ای 39 هزار ریال می باشد.

کرمی نژاد اظهار کرد: همچنین نرخ شهریه یکساله مدارس هیات امنایی در مقطع ابتدایی یک میلیون و 700 هزار ریال ،در مقطع متوسطه دوره اول 2 میلیون و 600 هزار ریال و در مقطع متوسطه دوم سه میلیون ریال می باشد.

وی با اشاره به اینکه حداکثر ظرفیت کلاس های فوق برنامه 25 نفر می باشد گفت:این کلاس ها برای دانش آموزان بی بضاعت تا 30 درصد تخفیف همراه خواهند بود .

وی افزود:تعداد 14 مدرسه هیات امنایی در سطح شهرستان دزفول فعال است که 6 مدرسه در دوره ابتدایی ،4 مدرسه در مقطع متوسطه اول و 4 مدرسه در مقطع متوسطه دوم است.

عبدالمحمد جرجانی سرپرست مدیریت آموزش و پرورش دزفول نیز گفت:نرخ شهریه کلاس های فوق برنامه و مدارس هیات امنایی دزفول در سال تحصیلی جدید بین 12 تا 20 درصد افزایش یافته است.

وی به مصوبات نشست پیشین شورای آموزش و پرورش دزفول نیز اشاره کرد و گفت:طبق مصوبات نشست پیشین دبیرستان دوره اول دخترانه و دبیرستان دوره اول پسرانه وابسته به امین در مهرماه راه اندازی خواهند شد.

جرجانی ضمن درخواست کمک از سوی ستگاه های اجرایی دزفول افزود:آموزش و پرورش متعلق به شخص خاصی نیست و یک ارگان ملی است که همه اقشار جامعه باید در راستای حل مشکلات و مسائل به مربوط به آن همکاری داشته باشند.

حسن مرتضوی دبیر پروژه مهر دزفول نیز گفت:برنامه های پروژه مهر دزفول با محوریت اقتصاد مقاومتی از 15 تیرماه آغاز شده است و تا 15 مهرماه ادامه دارد.

وی با اشاره به تشکیل پنج کمیته سازماندهی،تجهیز و تعمیر ، توجیه و تعیین صلاحیت و نظارت و ارزیابی در دزفول گفت:در سال گذشته در بین 40 منطقه آموزش و پرورش خوزستان ،شهرستان دزفول با کسب بالای 94 درصد جزء مناطق با عملکرد بالای پروژه مهر خوزستان بوده است .

مرتضوی افزود:در سال جاری نیز انتظار می رود با همکاری ارگان های مختلف به ویژه شهرداری شاهد پاکسازی ،خط کشی و آسفالت مدارس و خیابانهای اطراف مدارس باشیم و با شاداب سازی مدارس تحولی نوین در نگرش مردم و رسیدگی به کمبود ها داشته باشیم.

وی گفت:مراسم بازگشایی مدارس برای پیش دبستانی ها(غنچه ها )،پایه اول (شکوفه ها ) و جوانه ها برای پایه هفتم 4شنبه 31 شهریور ماه برگزار می شود.

وی افزود:373 آموزشگاه در سطح شهرستان دزفول وجود دارد که از این تعداد 196 آموزشگاه در سطح شهر دزفول و مابقی در مناطق روستایی و شهرهای اقماری واقع شده اند.

مرتضوی تعداد دانش اموزان مقطه ابتدایی شهرستان دزفول را 36 هزار نفر،دانش آموزان مقطع متوسطه اول 17 هزار نفر و مقطع متوسطه دوم را هشت هزار و 20 نفر دانست و گفت:2هزارو 583 دانش آموز نیز در مدارس فنی و حرفه ای تحصیل می کنند.

وی تعداد کل دانش آموزان شهرستان دزفول را 65 هزار و 386 نفر اعلام کرد و افزود:انتظار می رود اداره برق نسبت به تامین برق مدارس و جلوگیری از قطعی برق مدارس اقدام کند.

وی افزود:دهیاران و بخشداران نیز باید نسبت به تامین وسیله نقلیه حمل زباله و نظافت مدارس همکاری کنند و اتوبوسرانی نیز هماهنگی لازم را جهت جابجایی دانش اموزان در بازگشایی مدارس داشته باشد ضمن اینکه آتش نشانی و اورژانس نیز باید در حالت آماده باش باشند.

دبیر ستاد پروژه مهر شهرستان دزفول در خصوص استقبال دانش آموزان از رشته های فنی و حرفه ای نیز گفت:در بخش پسران تقریبا ظرفیت مدارس فنی و حرفه ای تکمیل است و در بخش دختران نیز 83 درصد ظرفیت مدارس فنی تکمیل می باشد ولی در مدارس کارودانش مشکل داریم و استقبال خوبی از این رشته ها نشده است.

امام جمعه دزفول نیز گفت: آغاز مهر روز بزرگی برای جامعه می باشد و هرچه در این خصوص هزینه شود سرمایه گذاری ماندگاری برای آینده است.

حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی افزود:باید با فراهم کردن فضایی بانشاط و باطراوت در جامعه زمینه تحصیل هرچه بهتر را برای دانش آموزان فراهم کرد که در این خصوص باید اطلاع رسانی کرد و از مردم نیز در این خصوص درخواست همکاری شود.

وی از مسئولان شهرستان دزفول خواست هنگام بازگشایی مدارس به مدارس عشایری و محروم شهرستان دزفول نیز توجه داشته باشند.

سودابه دستی ترک معاون ابتدایی مدیریت آموزش وپرورش دزفول نیز تعداد دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان دزفول را 37 هزار دانش اموز با 185 مدرسه دانست و گفت:طبق آخرین آمارگیری که در خردادماه امسال انجام شده است درصد قبولی دانش آموزان مقطع ابتدایی دزفول 90/98 درصد بوده که نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

احیا پاشا عضو شورای آموزش وپرورش دزفول نیز در این نشست گفت:با این آمار حدود 700 دانش آموز مقطع ابتدایی در دزفول مردود شده اند که این باعث نگرانی است و در این خصوص باید ایجاد انگیزه کرد.

وی با اشاره به اینکه در آموزش وپرورش پیشرفته دنیا مردودی وجود ندارد خواستار در نظر گرفتن برنامه ای برای کودکان استثنایی در این شهرستان شد.

امیر عیسی زاده معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان دزفول نیز گفت:تمرکز امکانات آموزشی در شهر دزفول باعث شده مدارس روستایی بخش مرکزی و چغامیش مغفول بمانند بطوری که مدارس شهرمیانرود و سیاه منصور با وجود استعدادهای فراوانی که دارند بسیار محروم اد و برخی کلاس ها در انباری این مدارس با قدمت بالای 40 سال برگزار شود.

وی به سرپرست مدیریت آموزش و پرورش دزفول توصیه کرد در خصوص پرکردن این ضعف وخلا توجه لازم را داشته باشند زیرا در شان شهرستان دزفول نیست که در برخی مناطق حتی مدارس کپری و کانکسی هم نباشد.

وی ابراز امیدواری کرد با توجه به توانایی شهرستان دزفول شاهد کسب مدارج علمی در سطح کشوری باشیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.