قم؛

برگزاری سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم در قم

حجت الاسلام و المسلمین حسینی مقدم مدیرکل اوقاف گفت: مرحله استانی سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم در قم برگزار می شود

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ مرحله استانی این دوره از مسابقات در بخش بزرگسالان با حضور 2 هزار و 500 تن از خواهران و برادران در رشته های حفظ، ترتیل، قرائت، اذان و دعاخوانی ترتیب می یابد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم بیان کرد: نفرات برتر به مسابقات کشوری که در مهرماه سال جاری در استان گیلان برگزار خواهد شد راه می یابند.     

وی افزود: در ستاد عالی مسابقات استانی 25 دستگاه اجرایی حضور پیدا کرده اند هم چنین تیم داوری مسابقات از میان استادان برجسته بین المللی قرآن کریم انتخاب شده اند.

وی بیان داشت: برگزاری نمایشگاه قرآنی و تجلیل از قهرمانان قرآنی از جمله شهیدی و دهدشتی به ویژه استاد ارزنده قرآن مرحوم ابوالفضل علامی از داوران برجسته قرآنی و شخصیتی که توفیق تلاوت قرآن در نزد امام راحل را داشته است از دیگر برنامه های این دوره از مسابقات است.
حسینی مقدم خاطرنشان کرد: زمینه ای فراهم شده است تا علاقه مندان با حضور در سالن برگزاری مسابقات بتوانند از فضای معنوی آیات وحی بهره مند شوند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه امور خیریه ادامه داد: مراسمی در مجتمع امامزاده سیدعلی در 13 شهریورماه جاری برگزار می شود.

وی عنوان کرد: استقبال جوانان و نوجوانان به فراگیری آموزش های مختلف قرآنی و کسب مفاهیم و معارف قرآنی قابل تحسین است.

حسینی مقدم به فعالیت های این اداره کل اشاره کرد و گفت: این نهاد در کنار سایر نهادهای فرهنگی و قرآنی در امر توسعه فعالیت های قرآنی گام های بزرگی را برداشته که یکی از این اقدام ها برگزاری طرح تربیت حافظان قرآن کریم است.

وی بیان داشت: با تدبیر نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امورخیریه، سند راهبردی فعالیت های قرآنی این سازمان در حال تدوین است تا توجه به فعالیت های قرآنی یکی از راهبردهای محوری اوقاف باشد.

در پایان اظهار داشت: این مسابقات در مراحل مختلف یکی از بهترین رخ دادهایی است که به برکت نظام جمهوری اسلامی در سطح کشور برگزار می شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار