تاثیرات مخرب کاهش بهای نفت بر شیخ نشین‌ها؛

کسری بودجه، مقامات دوحه را وادار به اخذ مالیات از مسافران فرودگاه حمد کرده است

ادامه روند کاهشی بهای نفت و کسری بودجه، کشورهای شورای همکاری خلیج فارس را وادار به دریافت مالیات از مسافران کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه الرای، بر اساس ابلاغیه شرکت خطوط هوایی قطر به آژانس های مسافرتی این کشور، از روز سه شنبه هر مسافری که از فرودگاه بین المللی حمد مسافرت می‌کند باید 35 ریال قطر معادل 9.91 دلار مالیات بپردازد.

این تصمیم قطری‌ها به دنبال کسری بودجه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به دنبال کاهش بهای نفت و تلاش آن‌ها برای یافتن منابع جدید درآمد است.

معمولا بحث مالیات در فرودگاه ها در دیگر کشورها معمول است، اما اینکه آن در کشورهای شورای همکاری خلیج فارس رخ بدهد، امری قابل توجه است.

حدود 1.33 میلیون مسافر از طریق فرودگاه بین‌المللی حمد در ماه ژوئن سفر کرده‌اند.

فرودگاه‌های اماراتی نیز قبلا چنین مالیات‌های وضع کرده‌اند.

کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به دلیل کاهش قیمت نفت به دنبال منابع جدید درآمدی هستند و افزایش بهای بنزین و نیز وام گرفتن برای پروژه ها از شیوه‌هایی است که این کشورها به آن روی آورده‌اند.

قطری‌ها  کسری بودجه 46.5 میلیارد ریال معادل 12.8 میلیارد دلار را در سال 2016، که در 15 سال اخیر، بی سابقه است، پیش‌بینی کرده‌اند. آن‌ها از ادامه داشتن کسری بودجه با توجه به بهای پایین گاز و نفت خبر داده‌اند به ویژه که این کشور میزبان جام جهانی 2022 است و نیازمند بودجه برای تکمیل پروژه‌هاست.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار