معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری؛

رفع چالش‌های سرمایه‌گذاران خارجی ازاولویتهای دستگاههای اجرایی است

نادر صفرزاده در هشتمین جلسه‌ مرکز خدمات سرمایه‌گذاری‌ استان با اشاره به این مطلب افزود:سرعت بخشیدن به امورات سرمایه‌گذاری‌لازم و ضروری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،

درهشتمین جلسه‌ مرکز خدمات سرمایه‌گذاری‌ استان که با حضور مدیر‌کل امور اقتصادی و دارائی و برخی مدیر عاملان شرکتهای سرمایه‌گذاری‌ خارجی برگزار گردیدنادر صفرزاده معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ، سرعت بخشیدن به امورات سرمایه‌گذاری‌ و رسیدگی به مشکلات و رفع چالش‌های سرمایه‌گذاران خارجی توسط دستگاه‌های اجرایی استان را لازم و ضروری دانست.

مدیرکل امور اقتصادی و دارائی و نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری‌ استان بیان داشت: بنا به اعلام، معاونت برنامه‌ریزی شرکت آب منطقه‌ای استان این ‌طرح مطالعاتی، صرفاً مربوط به گزارش مطالعات ژئوفیزیک بوده و بیانگر امکان توسعه بهره‌برداری از منابع آب‌های زیرزمینی در منطقه آزاد ماکو، نیست.

غفارپور در ادامه گفت : بنا به اعلام اداره‌کل راه و شهرسازی فرآیند واگذاری اراضی موردنیاز شرکت گردشگری هزاره غرب، در مرحله قیمت‌گذاری و طرح موضوع در هیأت کارشناسی 5 نفره آن اداره کل است و رفع مشکل یادشده پس از طی مراحل قانونی قیمت‌گذاری کارشناسی، امکان‌پذیر است.

مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای استان نیز،‌ توضیحاتی در خصوص ظرفیت آب‌های سطحی و زیرزمینی موجود در منطقه آزاد ارائه نموده و امکان توسعه بهره‌برداری از منابع آب در هر محدوده مطالعاتی را بر مبنای محاسبه پتانسیل آب تجدیدشونده از طریق مطالعات بیلان آب آن محدوده عنوان کرده و به لحاظ عدم وجود پتانسیل آب تجدیدشونده مازاد در محدوده مطالعاتی منطقه آزاد ماکو، امکان توسعه بهره‌برداری از محل منابع آب زیرزمینی در آن منطقه را غیرممکن دانست.

معاون برنامه‌ریزی شرکت برق منطقه‌ای استان در خصوص مشکل واگذاری انشعاب برق برای شرکت کابی‌آلیاژ با سرمایه‌گذار هندی، با اشاره به مصوبه اخیر هیئت‌وزیران و بخشنامه جدید شرکت توانیر در خصوص راهکارهای پیشنهادی برای متقاضیان انشعاب برقباقدرت ظرفیت درخواستی بالای 5مگاوات ، توضیحاتی در خصوص نحوه رفع مشکل شرکت مزبور ارائه نمود.

معمار خرید بسته‌های ظرفیت و انرژی از طریق بورس را به دلیل پایین بودن قیمت آن در بورس انرژی، بهترین و سریع‌ترین راهکار موضوع دانست.

در پایان این جلسه مقرر گردید موضوع انعقاد قرارداد واگذاری انشعاب برق از سوی شرکت توانیر، طی نامه‌ای توسط استاندار و رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری‌ استان آذربایجان‌غربی از معاونت برق و انرژی وزارت نیرو پیگیری شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.