کرمانشاه؛

ورود شبکه ی ریلی غرب به کرمانشاه تا پایان سال مالی

شبکه مهم ریلی غرب کشور تا پایان سال مالی 95 به کرمانشاه می رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری کرمانشاه گفت:باتاکید ریاست جمهوری در سفر اخیر مصوب شد شبکه مهم ریلی غرب کشور تا پایان سال مالی 95 به کرمانشاه برسد.

بهرام سلیمانی با بیان اینکه قرار است سه سال بعد نیز راه آهن تا خسروی امتداد یابدافزود:کار اجرایی راه آهن غرب کشور از سال 80 شروع شده که با گذشت 15 سال هنوز به بهره برداری نرسیده است.

وی ادامه داد:شروع بازسازی کامل نفت شهر پس از 27 سال از پایان جنگ تحمیلی با احداث یک مرکز بهداشت،دو مدرسه، دو سالن ورزشی، مسجد، آماده سازی شبکه معابر و خیابان ها و 50 واحد مسکونی نیز در دست احداث است که تاکنون 65 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند.


مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری کرمانشاه  به آغاز عملیات اجرایی بازارچه سومار اشاره کرد و گفت: مجوز احداث این بازارچه مرزی سال ها پیش از این صادر شده بود، اما همچنان روی کاغذ مانده بود. اما در عملیاتی فشرده با احداث جاده و اجرای دو دهنه پل 200 متری، مین روبی 19 هکتار و محوطه سازی، روند احداث این بازارچه مهم و استراتژیک تنها ظرف یک سال به اتمام رسید.

سلیمانی ادامه داد: هم اکنون نیز مبادله کالا در سومار به عنوان یک مرز تجاری ویژه در حال انجام است و در آینده نزدیک تردد مسافر نیز از این مرز مهم صورت می گیرد.

وی افزود: تصویب کلیت منطقه آزاد تجاری قصرشیرین یکی دیگر از اتفاقات مهمی است که در حالی نهایی شدن است و به زودی در قالب لایحه پیشنهادی دولت به مجلس ارایه می شود که در نهایت منشأ تحول چشمگیری در استان خواهد بود.


انتهای پیام/پ



برچسب ها: کرمانشاه ، شبکه ، ریلی ، غرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.