اصفهان؛

آغاز واگذاری تسهیلات 400 میلیون ریالی برای بازسازی واحدهای مسکونی

مدیرعامل شرکت عمران و احیای بافت فرسوده کاشان از آغاز واگذاری تسهیلات 400 میلیون ریالی به متقاضیان نوسازی و بهسازی در واحدهای مسکونی بافت فرسوده این شهر خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی هوشمندی نژاد به مناسبت بزرگداشت هفته دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این اقدام با هدف حمایت از نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری هم چنین تامین مسکن ساکنان بافت های فرسوده توسط بانک های عامل آغاز شده است.
وی افزود: شهروندانی که در بافت فرسوده اقدام به گرفتن مجوز کنند از 50 درصد تخفیف در عوارض ساختمانی برخوردار خواهند شد.
هوشمندی نژاد تاکید کرد: دستگاه های اجرایی خدماتی اعم از آب و فاضلاب، برق، گاز و مخابرات نیز ملزم هستند تا اشتراک های قبلی را به عنوان امتیاز جدید لحاظ کنند.
وی خاطرنشان کرد: شهروندانی که ساکن بافت تاریخی هستند می توانند از تسهیلات 150 میلیون تا 200 میلیون ریال با سود چهار درصد (قرض الحسنه) برای بازسازی، مرمت و تعمیر ملک خود استفاده کنند.
مدیرعامل شرکت عمران و احیای بافت فرسوده کاشان تصریح کرد: شهروندان ساکن بافت تاریخی که بر اساس الگوی جدید نوسازی در این بافت اقدام به گرفتن مجوز و ساخت و ساز کنند از تخفیف 100 در صدی بهره مند خواهند شد.
وی با بیان این که این تسهیلات به تعداد و زمان محدود ارائه می شود، گفت: تسهیلات برای نخستین بار در کشور و توسط بانک عامل پرداخت می شود و کاشان نیز نخستین شهر کشور است که از این تسهیلات بهره مند شده است.
هوشمندی نژاد در ادامه افزود: با توجه به حجم زیاد متقاضیان در سطح کشور متقاضیان باید نسبت به ثبت نام و ارائه اطلاعات خود در سامانه ثبت نام تسهیلات بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده و ناکار آمد به نشانی http://facility.udrc.ir اقدام کنند.
به گفته وی ثبت نام کنندگان با توجه به زمان درخواستی که برای اعطای تسهیلات دارند در اولویت پرداخت قرار می گیرند.
وی از شهروندان خواست با دردست داشتن سند شش دانگ و پروانه ساختمانی (تمدید شده) برای بافت فرسوده و پروانه تعمیرات و مرمت بافت تاریخی به دفترهای پیشخوان مراجعه کنند.
772 هکتار بافت فرسوده در کاشان وجود دارد که 483 هکتار آن بافت تاریخی است.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.