اهواز؛

آسیب شناسی درطرح تحول نظام سلامت

نماینده مردم اهوازگفت: طرح نظام سلامت باید با آسیب شناسی و دقت بیشتری انجام شود تا در آینده نتایج بهتری داشته باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، همایون یوسفی شنبه در همایش دستاوردهای طرح تحول در نظام سلامت در تالار مهتاب اهواز اظهار کرد: یکی از مشکلات در اجرای طرح این است که برای اجرا، زیرساخت های اجتماعی و اقتصادی لازم را نداشت و ما وقتی می توانیم طرح را به صورت کامل اجرا کنیم که از نظر اقتصادی و اجتماعی نیز توسعه یافته باشیم.

وی افزود: در حوزه طرح تحول نظام سلامت، منابعی به صورت پایدار تعریف نشده و منابع به عهده دولت گذاشته شده است و در نتیجه ناپایداری منابع از مشکلاتی است که باید به صورت آسیب بررسی و برنامه ریزی شود.

یوسفی تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه نیز منابع پایدار برای طرح تحول دیده نشده و ممکن است در آینده ایجاد مشکل کند.

عضو کمیسیون بهداشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین تعجیل در آغاز این طرح در ابتدای کار مشاهده شد که متناسب با زیرساخت های اجتماعی و اقتصادی جامعه نبود و شاید اگر با شیب آهسته تری اجرا می شد با واقعیت های نظام اقتصادی، اجتماعی ما تطابق بیشتری داشته باشد.

وی گفت: هنوز هم در اجرای این طرح تعجیل هایی وجود دارد و شاید نیازهای جامعه به واسطه اجرای این طرح بیشتر شود.

یوسفی اظهار کرد: همچنین در اجرای طرح تحول در نظام سلامت، پول به عنوان مُسکن در نظر گرفته شده یعنی همه مشکلات سلامت را با پول حل کنیم که باعث شده بسیاری از مشکلات نادیده گرفته شده و اصل مشکلات مغفول بماند.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون تصریح کرد: برای حل مشکلات این طرح، باید برنامه های مکمل داشته باشیم که در برنامه توسعه ششم توسعه نیز برنامه های مکملی که بتواند مشکلات برنامه پنجم در حوزه طرح تحول سلامت را برطرف کند کمتر دیده شده و امید است در فرصت باقی مانده این برنامه ها از طرف دولت و مجلس بررسی شود.

وی گفت: در این طرح، مناطق مختلف کشور از نظر ارائه خدمات به صورت مساوی دیده شدند و برای مناطق کمتر برخوردار امتیازات خوبی دیده نشده است.

یوسفی تصریح کرد: در این طرح به صورت یکجانبه به بخش دولتی پرداخته شده است و در اجرای این طرح 75 درصد سهم باقی مانده سایر دستگاههای دولتی و خصوصی دیده نشده است.

عضو کمیسیون بهداشت در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برای اجرای بهتر کارها باید آسیب شناسی دقیق تری صورت گیرد و هیچ کشوری در راستای ارتقای نظام سلامت یک شبه نتوانسته کار کند.

وی خاطرنشان کرد: این طرح باید با آسیب شناسی و دقت بیشتری انجام شود تا در آینده نتایج بهتری داشته باشد و البته این طرح باعث شد سلامت در نظام برنامه ریزی و بودجه ریزی ارتقا پیدا کند.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تحول در نظام سلامت با وجود مزایای زیاد اما باید مورد آسیب شناسی قرار گیرد تا در آینده تاثیر بیشتری داشته باشد.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.