اهواز؛

معدوم سازی 40تن فراورده غیرمجاز

40 تن فرآورده خام دامی غیرمجاز در دزفول معدوم شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،رئیس اداره دامپزشکی دزفول گفت:40 تن انواع فرآورده خام دامی غیرمجاز در پنج ماهه نخست امسال در این شهرستان معدوم شد.

محسن ورجاوند افزود: در بازرسی انجام شده از سوی بازرسان دامپزشکی دزفول حدود 40 تن انواع فرآورده خام دامی در پنج ماهه نخست امسال غیربهداشتی تشخیص داده شد و معدوم شد.

وی اظهار داشت: همچنین هفت واحد عرضه فرآورده خام دامی شامل قصابی،مرغ فروشی و رستوران به دلیل تخلف بهداشتی و کشتار غیرمجاز پلمب شدند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان دزفول به تمرکز زدایی واحدهای درمانی دامپزشکی در این شهرستان در سال جاری نیز اشاره کرد و گفت: جهت تمرکززدایی واحدهای درمانی دامپزشکی از ابتدای امسال تاکنون سه مجوز واحد درمانی در حاشیه شهر صادر شده است.

ورجاوند اظهار کرد:در مدت یکسال گذشته 260 هزار راس دام علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند ،200 هزار راس واکسن طاعون نشخوارکنندگان دریافت کردند و به 50 هزار راس دام نیز واکسن تب مالت تزریق شد.

وی همچنین به پیگیری برای اختصاص پنج هکتار زمین برای احداث کشتارگاه صنعتی شهرستان دزفول اشاره کرد و گفت:قطعه زمینی به مساحت پنج هکتار برای احداث کشتارگاه صنعتی دزفول با همکاری فرمانداری دزفول اختصاص یافت.

ورجاوند اعتبار مورد نیاز برای احداث این کشتارگاه را 150 میلیارد ریال دانست و گفت:با توجه به اعلام آمادگی سرمایه گذار برای احداث این کشتارگاه انتظار می رود تا پایان سال جاری عملیات اجرایی احداث این کشتارگاه صنعتی در دزفول آغاز شود.

انتهای پیام /و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.