کرمانشاه؛

سامانه گرمسیری یکی از بزرگترین پروژه‌های غرب کشور

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا یکی از بزرگترین پروژه‌های آبی غرب کشور را، پروژه انتقال آب سامانه گرمسیری این استان دانست

سامانه گرمسیری یکی از بزرگترین پروژه‌های غرب کشور

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛سردار عباداله عبداللهی گفت:فاز نخست سامانه گرمسیری قسمت پایین دست که حدود 17 هزار هکتار را آبیاری می‌کند و 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.


وی با بیان اینکه عزم قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء‌ (ص) برای پیشرفت و به اتمام رسیدن هر‌چه سریعتر این طرح‌ها جدی است افزود:برای رفع مشکلات پروژه راه‌آهن کرمانشاه - خسروی چند کارگاه مجهز شده است.

عبدالهی حفاری تونل‌ها را نقطه بحرانی پروژه راه‌آهن عنوان کرد و افزود: تقریبا کار حفاری تونل‌ها به اتمام رسیده است و همچنین قسمتی از این پروژه که تا پل شهرستان‌ اسلام‌آباد‌ غرب است در حال انجام است.

وی سامانه انتقال آب گرمسیری استان کرمانشاه را یکی از بزرگترین پروژه‌های آبی غرب کشور دانست و گفت: این پروژه به طول 465 کیلومتر از شهرستان سرپل‌ذهاب تا ایلام است که خاکریزی بدنه سد تا یک‌ماه آینده به پایان می‌رسد و می‌توان از آن آبگیری کرد.

عبداللهی ادامه داد: در فاز نخست قسمت پایین دست که حدود 17 هزار هکتار را آبیاری می‌کند و حدود 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار