بندرعباس؛

استعداد هرمزگانی ها بالا است و همه می توانند موفق باشند

جوان هرمزگانی دارای رتبه دوم المپیاد نانو کشور گفت: استعداد جوانان هرمزگانی بالاست و اگر باور داشته باشند اینجا همه موفق می شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس،
 هرمزگان، استانی سرشار از جوانان نخبه و پر انرژی است که با  استعدادهای علمی، فرهنگی  و هنری که در آن ها نهفته است در کشور می درخشند و با سایر استان ها رقابت می کنند و ما به عنوان رسانه مصمم هستیم در به در، کوچه به کوچه استعداد های علمی  جوانان و رتبه های که در سطح کشور کسب کرده اند را شناسایی کرده و به شما مخاطبان برای آشنایی بیشتر معرفی کنیم و عارف بهمنی شاه عوضی جوان هرمزگانی یکی از استعداد های این استان می باشد که در مرحله نهایی رتبه ی دوم المپیاد نانو کشور را کسب کرده تا بار دیگر افتخاری در برگ زرین هرمزگان اضافه کند.
سین:  خودتان را برای مخاطبان معرفی کنید؟
جیم:  عارف بهمنی شاه عو ضی متولد 76  در بندرعباس هستم ، رشته ی من ریاضی فیزیک و علاقه ی شخصی ام باعث شده این رشته را انتخاب کنم و تقریبا سه سالی که این رشته را انتخاب کرده ام  تمام تمرکزم روی درسم بوده چرا که از ریاضی فیزیک لذت می برم و در انتخاب رشته ی دانشگاه مهندسی مواد  را به خاطر ارتباط آن با علوم نانو  انتخاب کردم تا بتوانم در این رشته ادامه  تحصیل بدهم،  آزمون کنکور را تازه داده ام و پیش از آن  روزی 8 ساعت مطالعه می کردم  و امیدوارم تهران قبول شوم . از دو سال پیش علم نانو را به صورت حرفه ای دنبال می کنم تا اینکه امسال توانستم به مرحله نهایی المپیاد نانو  راه پیدا کرده و رتبه دوم کشوری را کسب کنم و ؛ دوران دبستان در مدرسه شاهد و دوران راهنمایی و دبیرستان در مدرسه شهیدحقانی تیزهوشان بودم.

سین: از مسابقات المپیاد نانو که در آن شرکت داشتید برای مخاطبان شرح دهید؟
جیم:  در مرحله ی اول مسابقات نانو که بیش از 30 هزار و 16 نفر با یکدیگر به رقابت پرداختند توانستم رتبه ی اول کشوری را به دست بیاورم که بعد از آن دوره عملی 10 روزه در تهران برگزار شد که در آن جا آزمایش های مربوط به نانو انجام می دادیم و کارها را تحلیل می کردیم که پایان ده روز دانش آموزان را ارزیابی و رتبه بندی کردند.
سین: در مرحله نخست  رتبه اول را کسب کردید و طبیعتا دوست داشتید در مرحله نهایی هم رتبه اول را به خود اختصاص دهید اما از این که دوم شدید چه حسی داشتید؟ 
جیم : مرحله نهایی که در کرج برگزار شد سطح رقابت خیلی سخت و فشرده  و اختلاف بین رتبه ها خیلی کم بود، اما خوشحال هستم که توانستم رتبه ی دوم را کسب کنم و به دوستم آقای منصوری کسب رتبه ی اول این مسابقات را تبریک عرض می کنم.
سین:  فعالیت خود در آزمایشگاه را برای مخاطبان شرح دهید؟
جیم:  نانو تکنولوژی علم کار کردن با مواد در مقیاس یک تا 100 نانو متر است و مواد به صورت توده ی هستند و تجمع زیادی از اتم ها و ملکولها  و یکسری خواص دیگر، مغلوب خواص توده ی می شوند و در این دوره المپیادی که حضور داشتم  در آزمایشگاه  یک مرحله درست تصفیه کردن نانو ذرات نقره با استفاده از اسکلت برگ بود و مرحله ی دیگر آب را از یک ماده ی شیمیایی تصفیه می کردیم.
سین:توضیح دهید چگونه با علم نانو آشنا شده و آن را دنبال کردید؟
جیم:  از سال دوم دبیرستان از طریق پژوهشسرای دانش آموزی که به مدارس سر می زدند و برای دانش آموزان کلاس برگزار می کردند با نانو  آشنا شدم و تقریبا علمی نسبتا نوپا  که هنوز جای پیشرفت خیلی زیادی داشته و بازده و ارزش افزوده آن بالاست، به آن علاقه مند شدم و تصمیم گرفتم ادامه داده و مطالعه ی خود را بیشتر کنم و تقریبا ریاضی، فیزیک و شیمی در آن کاربرد اساسی دارد.
سین: در رتبه ی که کسب کردید چه کسانی موثر و نقش کلیدی داشتند؟
جیم:  خانواده، دبیران و خیلی از دانش آموزان حمایتم می کردند و حتی مدرسه از دانش آموزان را در زمینه های علمی حمایت می کرد.
سین: از دوستان، معلمان خود و امکانات مدرسه برای مخاطبان شرح دهید؟ 
جیم: دوستان اصلی من همکلاسی هایم تشکیل می دهند چون خیلی با هم بودیم، حسادتی بین ما وجود ندارد و همه رقابت است  تعدادی 7 سال و تعدادی هم 12 سال با هم بوده و حسابی صمیمی هستیم  و دوستانم هم موفقیت های خوبی در دروس خود کسب کرده اند که یکی از همکلاسی هایم اکنون رتبه ی 14 کشوری کنکور را از آن خود کرده، و حداقل از بین 40 دوستی که دارم در آینده با 4 نفر آن ها رو به رو می شوم و تا حدودی می توان گفت نسبت به وضعیتی که در داخل کشور از لحاظ درس و دانش آموزی وجود دارد و رقابتی که هست، آگاهی آن را بیشتر از دبیران کسب کردم، دبیران خوبی دارم، دوستشان هم دارم و دلم برای آن ها تنگ می شود، امکانات مدرسه خوب است و اگر دانش آموزی واقعا لیاقت آن را داشته باشد به آن کمک می شود و اگر نداشته باشد درس را دوست ندارد.
سین: یک روز خود را برای مخاطبان شرح دهید؟

جیم:   دوران تحصیل صبح که بلند می شدم 8 ساعت مدرسه بودم و بعد از آن ساعت 14 راهی خانه  و نیم ساعتی استراحت می کردم  و بعد از استراحت مشغول مطالعه و اگر صبح آن آزمونی داشتم خود را برای آن آماده می کردم و روزی بوده که 2 امتحان داشتیم اما معلمان تمام تلاششان این بود به دانش آموزان فشار وارد نشود .
سین: سرگرمی شما در کنار درس خواندن چیست؟
جیم:  در کنار درس خواندن سرگرمی من ورزش است و به فوتبال و والیبال علاقه دارم و از نظر تکنولوژی بازی های کامپیوتری انجام می دهم.
سین: ارتباط شما بیشتر با چه افرادی است و تا به حال شده از کسی دلخور و ناراحت  شوید؟
جیم:  از کسی دلخور نیستم و با همه دوست هستم و خوشبختانه با کسانی که ارتباط دارم از خانواده و دوستان  می باشند و همه ی آن ها افراد خوبی هستند و اگر از کسی خوشم نیاید سعی می کنم رابطه ی خیلی معمولی داشته باشم و فکر نکنم تا به حال کسی بوده که رابطه ی خود را با او  قطع کنم.
سین:  بهترین خاطره ی شما که تا این لحظه از عمرتون برای ما رقم خورد شرح دهید؟
جیم:  بهترین خاطره دوران بچگی ام بوده و حتی شش سالم هم نشده بود یک مسافرت اطراف بندر با خانواده فامیل رفتیم  که داخل طبیعت بود و این ها همه با هم یک خاطره ی خوبی را برای من رقم زد.
سین: چه آرزوی دارید؟
جیم:  موفقیت آرزوی من است ولی هنوز سطح آن مشخص نیست چرا که یک دنیایی قرار است به رویم باز شود  و هنگامی که تحصیل را به اتمام رساندم ازدواج خواهم کرد.
سین: استعدادهای جوانان هرمزگانی را چطور ارزیابی می کنید:؟
جیم:   هرمزگانی های استعداد خیلی بالای دارند و همه اینجا می توانند موفق باشند و عده ی شاید به دلایل مختلفی خود را باور نداشته و موفقیت سطح بالا را فقط برای بقیه در نظر بگیرند، اما این گونه نیست و ما فرقی با جوانی که در استان دیگر زندگی می کند نداریم و همه می توانند موفق شوند و به همه توصیه می کنم هیچ وقت نا امید نشوید و برای همکلاسی های خود آرزوی موفقیت دارم.
سین: صحبت پایانی؟

جیم: از مدیران، معلمان، مدرسه و استادانی که در دوره المپیاد داشتم تشکر می کنم.


رتبه دوم المپیاد نانو کشور:استعداد هرمزگانی ها بالا است و همه می توانند موفق باشندرتبه دوم المپیاد نانو کشور:استعداد هرمزگانی ها بالا است و همه می توانند موفق باشند
انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.