اردبیل؛

صعود به قله سبلان با حضور کوهنوردان 7 کشور دنیا

در حرکت ورزشی کوهنوردان و یخچال‌نوردان هفت کشور دنیا به سمت سبلان حرکت کردند تا این قله 4هزار و 811 متری را فتح کنند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل در مراسم صعود سراسری این کوهنوردان از یخچال شمالی سبلان اظهار کرد: کوهنوردان و یخچال‌نوردان هشت کشور ایسلند، انگلیس، هلند، آفریقا، اتریش، هند و آذربایجان تلاش خواهیم کرد تا به صورت حرفه‌ای به کوه سبلان صعود کنند که این برنامه به شکل ویژه و خاص انجام می‌شود.

ایوب بهتاج افزود: ما با هدف توسعه توریسم ورزشی و جلب گردشگران بی‌شمار این حرکت بی‌نظیر ورزشی را آغاز کردیم و تلاشمان بر این است تا با حضور این کوهنودران و یخچال‌نوردان بتوانیم تا هشتم شهریورماه یک شرایط متفاوتی را در ورزش مفرح و زیبای کوهنوردی ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه 80 نفر ورزشکار از داخل کشورمان نیز در این صعود حضور دارند، بیان کرد: سعی شده است تا کوهنوردان از یخچال شمالی به کوه سبلان صعود کنند تا این قله 4 هزار و 811 متری را فتح کرده و موفق به اجرای برنامه‌های خود باشند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: کوهنوردان بین‌المللی در کنار سه روز برنامه تفریحی که در مشگین‌شهر در پل معلق، آب‌های گرم و مناطق دیگر ترتیب داده شده بود حضور پیدا کرده بودند تا صعودشان را به سبلان از امروز آغاز کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.