ساری،

حمایت همه جانبه از شرکت های فناور

فراهم کردن زیر ساخت های حمایت از شرکت های فناور در دستور کار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، معاون فناوری و نواوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز در دیدار با مدیران شرکت های فناوری مازندران حمایت از محصولات شرکتهای دانش بنیان را از برنامه های مهم این وزارتخانه برشمرد و گفت : طرح کریدور فناروی اطلاعات و ارتباطات به منظور افزایش تولید ناخالص ملی و درآمد از طریق صادرات محصولات و خدمات برتر در دست اجرا است .

امیرحسین دوایی افزود: برنامه ریزی برای مشارکت با بخش خصوصی و دانشگاه برای حمایت از محصولات شرکت های دانش بنیان و تخصیص پهنای باند بالا و ارزان از طریق مراکز داده استانی از دیگر اقدامات حمایتی انجام شده از محصولات شرکت های دانش بنیان است .

وی با اشاره به نصب 57 هزار کیلومتر شبکه فیبر نوری تاکنون در کشور گفت : هم اکنون 35 میلیون تن از پهنای باند اینترنت بهره مند هستند .

معاون فناوری و نواوری افزود: طرح‌هایی که مصوب شورای عالی باشد وتوجیه اقتصادی داشته باشند تا سقف ۵۰ میلیون تومان تسهیلات به‌صورت قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود.

امیرحسین دوایی گقت : اگر در استان‌هایی که دارای یک شتاب‌دهنده موفق هستند نیاز به‌اضافه کردن یک شتاب‌دهنده دیگر باشد تا ۲۰۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری صورت می‌گیرد درحالیکه هنوز هیچ طرحی برای شتاب‌دهنده‌های استانی ارائه نشده است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.