7 کشته درپی انفجار و تیراندازی تروریست های الشباب در سومالی+تصاویر

انفجار خودروی بمب گذاری شده و تیراندازی در رستورانی ساحلی در پایتخت سومالی دستکم 7 کشته و چند زخمی برجای گذاشته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، انفجار خودروی بمب گذاری شده و تیراندازی در رستورانی ساحلی در موگادیشو، پایتخت سومالی دستکم 7 کشته و چند زخمی برجای گذاشته است.

7 کشته درپی انفجار و تیراندازی تروریست های الشباب در سومالی+تصاویر

بر این اساس، گروه تروریستی الشباب که شاخه القاعده در سومالی به شمار می‌آید، پنج شنبه شب یک خودروی بمب گذاری شده را مقابل یک رستوران ساحلی در موگادیشو منفجر کرد و سپس تیراندازی و درگیری میان تروریست‌ها و نیروهای دولتی آغاز شد.

به گفته مقامات محلی در این تیراندازی‌ها که تا نیمه شب ادامه داشت، دستکم 7 نفر کشته و چندین تن دیگر زخمی شدند.

7 کشته درپی انفجار و تیراندازی تروریست های الشباب در سومالی+تصاویر

سرگرد احمد ابراهیم، افسر پلیس موگادیشو به خبرگزاری رویترز گفت: «یک خودروی بمب گذاری شده در رستوران ساحلی بنادیر در ساحل لیدو منفجر شد و تیراندازی صورت گرفت.»

در همین حال گروه تروریستی الشباب مسئولیت این حمله را برعهده گرفت و اعلام کرد: «ما به رستوران ساحلی بنادیر حمله کردیم و مبارزان ما هم اکنون در حال مبارزه هستند.»

برخی گزارش‌ها حاکی است، این انفجار و درگیری در نزدیکی سفارت تازه تاسیس ترکیه در شهر موگادیشو روی داده است.

گروه تروریستی الشباب در ماه ژانویه نیز به یک رستوران ساحلی در لیدو حمله کرد که در این حمله 17 نفر کشته شدند.

همچنین روز یکشنبه بر اثر انفجار دو دستگاه خودروی بمب گذاری شده در مقابل یک ساختمان دولتی در منطقه نیمه خودمختار پانتلند سومالی، بیش از 20 نفر کشته شدند.

الشباب به دنبال سرنگونی دولت سومالی و اجرای آنچه قوانین اسلامی می‌نامد، است. این گروه بارها به اهداف نظامی و تاسیسات غیرنظامی عمدتاً در پایتخت این کشور از جمله هتل‌ها و رستوران‌ها حمله کرده است.

سومالی از اوایل دهه 1990 و به دنبال سرنگونی محمد زیاد باره، دیکتاتور سابق این کشور صحنه درگیری‌های خونین بوده و با بی قانونی دست به گریبان است.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار