روایت ظلم آشکار موسیقی به شاعران از زبان محبت

معمولا پای یک اثر موسیقایی نام خواننده و آهنگساز می‌آید و جای خالی نام شاعر و ترانه‌سرا مشهود است.

محمد جواد محبت، شاعر شناخته شده کشورمان در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: معمولا پای یک اثر موسیقایی نام خواننده و آهنگساز می‌آید و جای خالی نام شاعر و ترانه‌سرا مشهود است. به نظر من ذکر نشدن نام ترانه‌سرا در پای آثار موسیقایی، ظلم آشکار به شاعر است.

وی خاطرنشان کرد: این ظلم آشکار در صورتی دیده می‌شود که کار تولید یک قطعه موسیقی بر روی نام و اثر شاعر می چرخد. البته با تقسیم ترانه‌سازی به دو گونه (که در گونه اول شعر موجود است و آهنگی بر روی آن گذاشته می‌شود و در گونه دوم، آهنگی ساخته شده و سپس شعری برای آن سروده می‌شود)، متوجه می‌شویم که در هر دو حالت سهم شاعر در روند تولید و پخش یک ترانه مشخص نیست؟

شایان ذکر است؛ شاعران و ترانه‌سراها نقش ویژه ای در تولید یک قطعه موسیقی دارند.

محمد جواد محبت تا به امروز آثاری چون «از خیمه‌های عاشورا»، «آن سوی چهره زرد خورشید»، «موج عطرهای بهشتی»، «آه ... ای بانوی طوبی سایه آه ...» ، «گریه دل ناصبوران»  و ... را در دسترس مخاطبانش قرار داده است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار