تبریز؛

برگزاری نخستین یادواره 141 شهید یگان ویژه منطقه شمالغرب در تبریز

فرمانده یگان ویژه آذربایجان‌شرقی از برگزاری نخستین یادواره 141 شهید یگان ویژه منطقه شمالغرب در تبریز خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ سرهنگ موسوی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری نخستین یادواره 141 شهید یگان های ویژه استان های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی و اردبیل در تبریز گفت: این یادواره به صورت کشوری در 9 منطقه از کشور برگزار می شود و طی آن مقام 1200 شهید یگان ویژه کشور گرامی داشته می شود.

وی افزود:این یادواره روز یکشنبه هفتم شهریورماه سال جاری از ساعت 10:30 الی 13 در مصلی اعظم امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

وی افزود: این یادواره به صورت سراسری در 9 منطقه کشور برای گرامیداشت 1200 شهید یگان های ویژه منتسب به لشکر 28 روح الله در هشت سال دفاع مقدس برگزار می‌شود که سهم این سه استان از شهدای کشوری 141 نفر می باشد که از این تعداد 107 شهید از آذربایجان‌شرقی، 27 شهید از آذربایجان‌غربی و هفت شهید از استان اردبیل می‌باشند.

وی با بیان اینکه بر اساس آیات قرآنی شهیدان همواره زنده‌اند و از درگاه خداوند متعال روزی می‌گیرند، تاکید کرد: برگزاری یادواره‌های شهدا یکی از مواردی است که می‌تواند مردم را در برابر هجمه‌های عظیم دشمنان واکسینه کند و روحیه ایثار و شهادت را برای نسل جوان بیش از پیش تبیین نماید.

سرهنگ موسوی با اشاره اهداف برگزاری این یادواره گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال آن به نسل های آینده، تقویت روحیه ارزشی و جهادی، پاسداشت یاد و خاطره شهدای یگان‌های ویژه و تجلیل از خانواده های شهدا از جمله مهم ترین اهداف برگزاری این یادوراه می‌باشد.

فرمانده یگان ویژه آذربایجان‌شرقی هم چنین تاکید کرد: در سطح استان 26 جانباز یگان‌های ویژه نیز داریم که در هشت سال دفاع مقدس همگانم با شهدای این یگان در لشکر 28 روح الله دلاورانه از میهن خویش دفاع کرده و جان خود را به خطر انداختند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار