نخستین تاکسی خودران جهان به بهره‌برداری می‌رسد

نخستین تاکسی‌های خودران جهان از پنجشنبه کار خود را در سنگاپور آغاز خواهند کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از بلومبرگ، از روز پنجشنبه، نخستین تاکسی‌های خودران جهان در سنگاپور به جابجا کردن مسافران مشغول خواهند شد.

عده محدودی می‌توانند از خدمات تاکسی‌های خودران در سنگاپور به صورت رایگان استفاده کنند. یک تیم برنامه نویس در شرکت "نیوتونومی" مسئولیت این پروژه را بر عهده داشته است. با این‌که شرکت‌هایی مانند گوگل و ولوو چندین سال در حال آزمایش خودروهای خودران بوده اند، نیوتونومی اعلام کرده است نخستین شرکتی خواهد بود که خودروهای خود را در دسترس عموم قرار می‌دهد. نیوتونومی در این امر از شرکت "اوبر" که قصد استفاده از تاکسی‌های خودران در شهر پیتسبرگ ایالت پنسیلوانیای آمریکا در ناوگان خودروهای خود را دارد، چند هفته سریع‌تر عمل کرده است.

نیوتونومی اعلام کرده است در ابتدا از 6 خودروی خودران استفاده خواهد کرد. اما پیش‌بینی می‌شود این تعداد تا انتهای سال جاری میلادی به بیش از 12 دستگاه افزایش یابد. در نهایت نیز این تاکسی می‌تواند در سراسر جهان به حمل و نقل مسافران مشغول شود.

گفته می‌شود در ابتدا، این تاکسی‌ها در منطقه‌ای به وسعت 6 کیلومتر مربع مشغول به کار خواهند شد. ابتدا و انتهای مسیر نیز برای این خودروها از پیش تعیین شده است. افرادی که سوار این خودروها خواهند شد باید کارت دعوت از سوی شرکت نیوتونومی را دریافت کرده باشند. این شرکت اعلام کرده است حدود 12 نفر برای استفاده از این تاکسی‌ها ثبت نام کرده اند. مقامات این شرکت ابراز امیدواری می‌کنند این تعداد در چند ماه آتی به بیش از هزار نفر برسد.

این خودروها نمونه تغییر یافته ای از خودروهای الکتریکی "رنو زو" و "میتسوبیشی ای‌وی" هستند. در این خودروها یک راننده حضور دارد که آماده است هر لحظه کنترل خودرو را در دست بگیرد. یک محقق نیز در صندلی عقب خودرو حاضر می‌شود تا عملکرد خودرو را تحت نظر بگیرد. هر خودرو مجهز به 6 "لیدار" – رادار لیزری – است. 2 دوربین نیز روی داشبورد این خودرو قرار دارد تا موانع را اسکن و چراغ‌های راهنمایی را رویت کند.

رئیس شرکت نیوتونومی اظهار اطمینان کرد نرم‌افزار ساخت این شرکت تصمیم‌گیری‌های دقیقی را ارائه خواهد کرد. وی همچنین امیدوار است پیشرو بودن این شرکت در بهره‌برداری از خودروهای خودران، موجب شکل گیری همکاری‌ها با خودروسازان و غول‌های فناوری جهان شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار