کرمانشاه ؛

اعطای تسهیلات "اشتغالزایی"به 593نفر در استان

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان کرمانشاه از اعطای 1060 فقره تسهیلات اشتغالزایی در استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛مسعود خاکسار با اشاره به تاسیس صندوق مهر امام رضا (ع) از سال 1385 گفت: در آن زمان عمده پرداخت تسهیلات و اقدامات در زمینه اشتغال و ازدواج بود که طی چند سال گذشته این صندوق به نام صندوق کارآفرینی امید تغییر داده شد و رویکرد صندوق در کنار بحث اشتغال و ازدواج به سمت پرداخت‌های جمعی، کارآفرینی و زنجیره های تولید پیش رفت.
 
خاکسار اظهار کرد: در همین راستا چند راهبرد اساسی داریم از جمله حمایت از توسعه تولید در مناطق کم برخوردار و محروم و عشایری، استفاده از مشارکت مردم در توسعه نهادهای تامین مالی خُرد برای ایجاد فرصت‌های کسب و کار جدید که در همین راستا 600 صندوق خرد محلی در کشور ایجاد شده است و راهبرد دیگر حمایت از افراد خلاق، نوآور و طرح‌‎های دانش بنیان است.
 
وی خاطرنشان کرد: تمام تسهیلات صندوق با سود چهار درصد است که چهار تا شش ماه نیز مدت تنفس دارد و پرداخت این تسهیلات به شرطی است که منجر به اشتغال پایدار و توسعه کسب و کار شود.
 
خاکسار از اعطای 1060 فقره تسهیلات به مبلغ 16 میلیارد تومان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و اظهار کرد: این میزان تسهیلات اشتغالزایی 593 نفر را در استان رقم زده است.
 
وی در خصوص نحوه ضمانت تسهیلات این صندوق، گفت: ما در بحث ضمانت تسهیلات شرایط را بسیار راحت گرفته‌ایم به طوری که تمام افراد بازنشسته، نظامی، کارمند رسمی و قراردادی بالای پنج سال هم می‌توانند به عنوان ضامن معرفی شوند.
 
خاکسار تصریح کرد: گروه‌های هدف ما عمدتا زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست و جوانان بیکار هستند که کمتر کسی حاضر به ضمانت آنها می‌شود و برای این دسته افراد شرایط ضمانت را راحت‌تر گرفته‌ایم.
 
وی در ادامه حمایت از اشتغال و کسب و کار زندانیان را یکی دیگر از برنامه‌های این صندوق عنوان کرد و افزود: قرار شده است تا زندانیانی که مهارت دارند شناسایی شده و تسهیلات قرض الحسنه در اختیار آنها قرار گیرد تا بتوانند کسب و کاری برای خود ایجاد کنند که در حال حاضر در حال پرداخت این تسهیلات هستیم.
 
این مسئول از راه اندازی سامانه "مهتاک" (مرکز هم افزایی و تعاملات اقتصادی کارآفرینان) در سطح کشور خبر داد و اظهار کرد: در این شبکه افرادی که محصولات تولیدی دارند می‌توانند به معرفی محصولات خودشان بپردازند.
 
خاکسار اظهار کرد: هدف ما این است که پرداخت تسهیلات واقعا منجر به تولید و ایجاد اشتغال شود، بنابراین قبل ،حین و بعد از پرداخت تسهیلات نظارت بر ایجاد اشتغال و تولید صورت خواهد گرفت.


انتهای پیام/ح
 



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.