ثبت روز بزرگداشت شیخ‌صفی‌الدین اردبیلی در تقویم ملی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: روز بزرگداشت شیخ‌صفی الدین اردبیلی در شورای فرهنگ عمومی کشور بررسی و در صورت تایید و تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی، عملیاتی می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ علی جنتی با اشاره به حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از هنرمندان، شاعران و فعالان فرهنگی استان‌های کشور، اظهار داشت: 80 رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر در کشورهای خارجی فعالیت دارند که هر سال گروه‌های فرهنگی از کشور با هماهنگی این رایزن‌های فرهنگی با کشورهای مختلف دنیا برای اجرای برنامه‌ها و مراسمات سنتی و فرهنگی ایران اعزام می‌شود که این کار به دلیل شناساندن فرهنگی غنی جمهوری اسلامی ایران در تمامی نقاط دنیا است.

وی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نظر دارد به منظور حمایت از هنرمندان تمامی استان‌های کشور که در حوزه‌های فرهنگی فعال هستند، برای استفاده به کشورهای خارجی استفاده کند چرا که علاوه بر پایتخت، در تمامی استان‌های کشور هنرمندان بسیار خوبی فعالیت دارند که می‌توانند سفیران فرهنگی مناسبی برای کشور باشند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در رابطه با برگزاری جلسات شورای فرهنگی عمومی در پایتخت و استان‌های کشور، افزود: جلسات شورای فرهنگی عمومی در پایتخت به ریاست وزیر ارشاد، در استان‌ها به ریاست نماینده ولی فقیه و در شهرستان‌های به ریاست ائمه جمعه برگزار می‌شود که یکی از نقاط ضعف این جلسات، پراکندگی مباحث مطرح شده است که بر این اساس تصمیم گرفتیم یک موضوع خاص برای بررسی در این جلسات تعیین شود.

جنتی در رابطه با ثبت روز ملی اردبیل در تقویم ملی، بیان کرد: این پیشنهاد توسط استاندار اردبیل به شورای فرهنگ عمومی کشور ارائه شد ولی طبق بررسی‌های انجام شده، این کار شدنی نیست چرا که اگر روزی به نام اردبیل ثبت، دیگر استان‌های کشور نیز تقاضای ثبت روزی در تقویم به نام استان خود می‌کنند،‌ که این کار امکان‌پذیر نخواهد بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با توجه به اینکه شیخ صفی‌الدین اردبیلی در راستای بنیان‌گذاری حکومت شیعی و حفظ تمامیت ارضی ایران، اقدامات بسیار با ارزشی انجام داده، ثبت روز بزرگداشت شیخ‌صفی الدین اردبیلی در جلسه شورای فرهنگ عمومی مطرح و بعد از تأیید اعضا به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال می‌شود تا شاهد عملیاتی شدن این موضوع باشیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.