"جناب خان" میزبان بیماران لوپوس در خندوانه می‌شود

برنامه خندوانه به منظور آگاهی و شناخت هرچه بیشتر جامعه نسبت به بیماری لوپوس امشب میزبان بیماران لوپوس است.

مرتصی کاظمی مدیر عامل انجمن لوپوس و بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ انجمن لوپوس و بیماران مبتلا به این بیماری به دلیل آگاهی اندک جامعه ،ناشناخته ، مظلوم و مغفول واقع شده است.

وی درخصوص بیماری لوپوس اظهار داشت:بیماری لوپوس یک بیماری خودایمن است که در آن افراد مبتلا در صورت تشخیص ،درمان می شوند ،این بیماری با مصرف دارو و انجام آزمایشات دوره ای تا آخر عمر کنترل می شود و مبتلایان قادر به ادامه زندگی  هستند.

وی لوپوس رایک بیماری خاموش دانست که در شرایط خاص فعال و خطرناک می شود.

کاظمی اظهارداشت: مبتلایان بیماری لوپوس  از اقشار مظلومی هستند که در صورت تشخیص با مشکلات متعددی نظیر هزینه های آزمایشات دوره ای بالای 150 هزارتومان با دفترچه که هر سه چهار ماه یکبار نیازمند تکرار است و همچنین هزینه های بالای درمان دست و پنجه نرم می کنند.

مدیرعامل انجمن لوپوس در ادامه گفت: در بیماری لوپوس میزان ابتلای زنان جوان 9برابرمردان است، در بیماری خودایمن سلول های بدن فرد سایر سلول ها را مهاجم فرض کرده و به آسیب سلول های خودی بدن می پردازد که به این دلیل این  بیماری خودایمن خطاب می شود ولی متاسفانه افراد جامعه در تلفظ صحیح بیماری نیز با مشکل مواجهند که باید در آگاهی بخشی به جامعه نیز ایفای نقش کرد.

وی گفت: انجمن لوپوس هزار و صد عضوبیمار دارد که شش صد نفر پرونده کامل دارند که از این میان افراد با شرایط نامطلوب از لحاظ مالی را بطور محدود مورد حمایت مادی و معنوی توسط مددکاران  قرار داده ایم.

شهرداری برای بیماران لوپوس قدمی برنداشته است
مرتضی کاظمی بازیگر سینما و تلویزیون و مدیر عامل انجمن لوپوس گفت:شهرداری در بعضی مواقع مدعی حمایت است اما علیرغم ارتباطاتی که داشتیم و با توجه به هزینه های بالای داروها و آزمایشات دوره ای این بیماران قدمی برای بیماران لوپوس بعنوان بخشی از شهروندان برنداشته است.

وی ضمن اظهار خرسندی از حمایت رامبد جوان در برنامه خندوانه نسبت به حضور بیماران لوپوس در برنامه به منظور آگاهی بخشی جامعه گفت:امیدواریم با حمایت رسانه هاو بویژه پس از پخش برنامه خندوانه از بیماران لوپوس شاهد آگاهی بخشی حداکثری جامعه نسبت به این قشر مظلوم، جذب حداکثری خیرین سلامت و حمایت مادی و معنوی سایر نهادها و متولیان سلامت کشور برای بازگرداندن لبخند به بیماران مظلوم لوپوس باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار