کرمان؛

سرمایه گذاری بر روی املاک به جای تولید

مشاور وزیر صنعت، معدن تجارت گفت : براثر تورم پول‌ها به جای حوزه تولید در بخش املاک و مستغلات سرمایه گذاری شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، علی‌اصغر توفیق مشاور وزیر صنعت، معدن تجارت در جمع خبرنگاران کرمانی گفت :در گذشته فرصت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری داشتیم که متاسفانه آنها را از دست دادیم و در نتیجه شاهد تورم لجام گسیخته شدیم .

توفیق عنوان کرد: رکودی را نیز در کشور شاهد بودیم که سرعت حرکت ما را کند کرد و مشکلات اقتصادی به دنبال آن پیش آمد.

وی با اشاره به گسترشی که در حوزه صنایع کوچک ایجاد شده است، ابراز داشت: در حال حاضر 90 درصد صنایع ما را صنایع کوچک تشکیل می‌دهند.

توفیق ادامه داد: صنایع ما با دو مشکل بازار و نقدینگی مواجه هستند که برای تامین نقدینگی آنها ستاد رفع موانع تولید با ریاست استانداران تشکیل شد که واحدهای تولیدی و بانک‌ها حضور می‌یابند تا نسبت به رفع مشکل آنها اقدام شود.

مشاور وزیر صنعت، معدن تجارت گفت: در حال حاضر در استان کرمان 400 واحد صنعتی و تولید با مبلغ 800 میلیارد تومان به ستاد رفع موانع تولید رفته تا تسهیلات دریافت کنند.

وی طرح‌های توسعه صادرات را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: یکی از موانع صادرات بحث‌های پولی و بانکی است که در حال رفع آنها هستیم، اما این امر نیازمند زمان است، روابطی که سالها‌ از هم گسسته شده را نمی‌توان یک شبه برقرار کرد.

توفیق افزود: علاوه بر اینکه ما مخالفان زیادی هم داریم که نمی‌خواهند رشد و ترقی کنیم، پس در کار ما ممانعت ایجاد می‌کند، اما با همه این موارد باید خودمان را توسعه دهیم.

وی گفت: در راستای رفع مشکل نقدینگی واحدهای صنعتی، طرح‌هایی که بالای 60 درصد پیشرفت دارند نیز مدنظر قرار گرفتند تا تسهیلات سرمایه‌گذاری به آنها پرداخت شود.

توفیق تصریح کرد: حوزه معادن ما نیز در حال فعال‌تر شدن هستند و صنایع و طرح‌های توسعه‌ای و تکمیلی در استان‌ کرمان ایجاد شده‌اند که از خام‌فروشی مواد معدنی جلوگیری می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: کرمان جزو استان‌های بزرگ و قوی در بخش معدن است و ذخایر قوی دارد، سیاست دولت در بحث معادن این است که به تولید محصولاتی بپردازد که ارزش افزوده بیشتری دارد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار