قزوین؛

توسعه روابط تجاری و علمی قزوین و کنیا + عکس

برای توسعه روابط تجاری و علمی، سفیر کنیا به قزوین سفر کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛در این سفر یک روزه  سفیر کنیا در ایران با رییس اتاق بازرگانی و تجار و فعالان اقتصادی استان دیدار کرد و به گفتگو نشست.
توسعه روابط تجاری و علمی قزوین و کنیا
رقیه سوبا سفیر کنیا در ایران گفت:  این کشور برای صادرات میوه ، گوشت، چای و قهوه به ایران و به ویژه شهر قزوین آمادگی لازم را دارد
وی کنیا را قطب کشاورزی،  گردشگری و دامپروری دانست و افزود: بسترهای لازم برای سرمایه گذاران قزوینی در این کشور فراهم است و تا کنون  9 شرکت ایرانی در بخش های انرژی، الکتریک، آب و جاده سازی دراین کشور در حال فعالیت هستند.

خانم سوبا افزود:  قزوین دارای توانمندی های صنعتی زیادی است و کنیا نیز در حوزه های صنعت، کشاورزی و شیمیایی دارای ظرفیت های بالایی است که این مبادلات می تواند توسعه رواط تجاری و علمی را به همراه داشته باشد.

توسعه روابط تجاری و علمی قزوین و کنیا

سفیر کنیا همچنین از صدور چای به لاهیجان خبر داد و اضافه کرد: ما می توانیم با استفاده از ظرفیت های خود چای را هم به قزوین صادر کنیم و این استان، کارهای تجاری آن را انجام دهد.

وی همچنین گفت : قزوین و نایروبی می توانند پس از شناخت ظرفیتها برای سرمایه گذاری تفاهم نامه خواهر خواندگی امضا کنند.
رئیس اتاق بازرگانی استان هم در این نشست گفت: با توسعه روابط قزوین با کشور کنیا، فرصت  مناسبی برای فعالان بخش خصوصی قزوین در آن کشوربه وجود می آید.

بگفته کشاورزقاسمی ، چهاردهم شهریور ماه  سفیر ایران در کنیا برای شناسایی دقیق از فرصت های این کشور،  به قزوین سفر می کند و همچنین هیاتی از فعالان اقتصادی و تجاری استان تا سه ماه آینده برای شناخت ظرفیتهای این کشور برای سرمایه گذاری بازدید خواهند کرد.
انتهای پیام/

برچسب ها: توسعه ، روابط ، تجاری ، علمی ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.