اردبیل؛

افزایش اعتبارات انجمن سینمای جوان

رئیس سازمان سینمایی گفت: بودجه انجمن سینمای جوان 3 برابر افزایش یافته است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ حجت‌الله ایوبی در دیدار با سینماگران و عکاسان استان اردبیل در مجتمع فرهنگی هنری فدک اردبیل با ابزار خوشحالی از مشاهده آمار افتخارات کسب شده توسط فیلمسازان اردبیل اظهار داشت: یکی از افتخارات انجمن‌ها این است که اعضای آن علیرغم تمام کاستی‌ها چراغ آن را روشن نگه داشته‌اند و رمز موفقیت‌ها هم همین است.

وی با اشاره به اینکه امکانات انجمن در حد صفر است، از افزایش بودجه سه برابری در انجمن خبر داد و افزود: نهضت تولید در انجمن راه افتاده و به زودی قرار است دفاتر انجمن از لحاظ امکانات تولید نیز مجهزتر شوند.

رئیس سازمان سینمایی به اشاره به صحبت‌های کریم عظیمی، فیلمساز پیشکسوت و برجسته اردبیل مبنی بر فاصله ایجاد شده فیلمسازان جوان و سینمای حرفه‌ای که بعد از سالیان دراز هنوز موفق به ساخت فیلم بلند نشده‌اند، از تشکیل شورای جدید فیلم اولی‌ها در سازمان خبر داد و گفت: از فیلمسازان اردبیل انتظار می‌رود تا طرح و فیلمنامه‌های خود را برای تصویب به شورا ارائه دهند که در صورت تصویب راه برای تولید هموار خواهد بود .

ایوبی از راه‌اندازی طرح VOD برای حمایت هرچه بهتر و بیشتر از فیلمسازان به ویژه فیلم کوتاه‌سازان خبر داد و بیان کرد: در صورت راه‌اندازی این طرح، آثار فیلمسازان بر روی شبکه مجازی قرار گرفته و در آمد آن سریعا به حساب فیلمساز واریز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مردم در این زمان چندان حوصله دیدن فیلم بلند را ندارند، تصریح کرد: طرح VOD برای فیلم کوتاه‌سازان چنان فرصتی ایجاد می‌کند که اصلا به ساختن فیلم بلند فکر نکنند.

رئیس سازمان سینمایی با موافقت با ساخت یک فیلم سینمایی 3 اپیزودی توسط فیلمسازان انجمن سینمای جوانان ایران استان اردبیل بودجه‌ای مستقل از بودجه انجمن برای به روزرسانی تجهیزات تولید فیلم و آموزش برای انجمن برای انجمن استان اردبیل در نظر گرفت.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.