زنجان؛

برداشت 57 هزار و 240 تن محصول جو از مزارع استان زنجان

57 هزار و 240 تن محصول جو طی امسال در استان زنجان تولید شد که از این میزان 39 هزار و 240 تن مربوط به جو آبی و 18 هزار تن مابقی مربوط به جو دیم است.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ سرپرست مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، گفت: سال زراعی جاری 28 هزار و 720 هکتار از اراضی زراعی استان زنجان به کشت محصول جو اختصاص داده شده به طوری که 20 هزار هکتار از این میزان دیم و 8 هزار و 720 هکتار مابقی به صورت آبی بوده است.
حسین عامری با اشاره به کشت جو پاییزه و بهاره در استان زنجان افزود: عملکرد جو در مزارع آبی استان 4 هزار و 500 کیلوگرم در هر هکتار و جو دیم 900 کیلوگرم در هکتار برآورد شده است.
وی بهمن را از ارقام جو آبی و سهند و آبیدر را از ارقام جو دیم در استان زنجان برشمرد و خاطرنشان کرد: دو رقم انصار و حیدری نیز از سال زراعی جدید برای کشت به کشاورزان جوکار استان معرفی خواهد شد.
سرپرست مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان سازگاری با منطقه، عملکرد بالا و مقاومت بالا در برابر سرما و خشکی را از جمله ویژگی های ارقام جدید جو برشمرد و گفت: طی سال زراعی امسال اوایل کشت، محصول جو در استان زنجان دچار خسارت 5 تا 10 درصدی ناشی از سرمازدگی شد اما بعدا با تغذیه مناسب این محصول به رشد مورد انتظار و مطلوب رسید.
وی شهرستان های خدابنده، ابهر و خرم دره را عمده تولید کنندگان محصول جو در استان زنجان برشمرد و گفت: برداشت جو هم اکنون در اکثر مناطق استان به اتمام رسیده است.

انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.