یاسوج؛

ترمینال دهدشت هم‌چنان در انتظار ساماندهی

شورای ترافیک کهگیلویه که ساماندهی ترمینال شماره دو را به مرز سه سال رسانده است پرونده بازار شب را هم گشوده تا نشست‌های این شورا ابعاد تازه‌ای به خود گیرد.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ نشست شورای ترافیک این شهرستان که تقریباً موضوع‌های مشترک و تکراری دارد مصوبه‌هایی برای ساماندهی معضل‌هایی از قبیل ترمینال شماره دو که پای ثابت شورای ترافیک شده است، جابه‌جایی صنوف پر سر و صدا، لکه‌گیری خیابان‌ها، جمع‌آوری کیوسک‌ها از معابر و.. داشته اما مشاهدات عینی نشان می‌دهد عملاً اقدام مؤثری در این زمینه انجام نشده و حتی در برخی از موارد وضعیت بدتر هم شده است.

ادامه بررسی 2 ساله ساماندهی ترمینال شماره دو در آخرین نشست این شورا در هفته پایانی اسفند ماه 94 هم به نتیجه نرسیده بود و پرونده این پایانه مسافربری هم چنان در شورای ترافیک گشوده است.

جابه‌جایی بازار شب از دیگر موارد بحث و تبادل نظر اعضای شورای ترافیک بود که البته پیش از برگزاری این نشست رانندگان تاکسی‌های خط بیمارستان و کمربندی با حضور در فرمانداری اعتراض خود را مطرح و خواستار جابه‌جایی این بازار شده بودند.

این بازارچه که فعالیت شبانه دارد در خیابان سپاه واقع شده و نان بیش از 70 کسبه را تأمین می‌کند از زمان راه‌اندازی مورد انتقاد و اعتراض رانندگان قرار گرفته و به درگیری لفظی و فیزیکی منجر شده است.

رانندگان تاکسی می‌گویند پهن کردن بساط این دست فروشان مزاحمت‌هایی برای سوار شدن مسافر دارد و باید مکان دیگری به این بازار اختصاص داده شود.

علی پوزش با اشاره به درخواست رانندگان مبنی بر جابه‌جایی دست فروشان خیابان سپاه اظهار داشت: بازار شب به خیابان مخابرات انتقال می‌شود.

فرماندار کهگیلویه تصریح کرد: جابه‌جایی این بازار طوری باشد که نه مزاحمتی برای رانندگان داشته باشند و نه در کسب و کار دست فروشان خللی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه نارضایتی‌هایی از برخورد و رفتار رانندگان تاکسی وجود دارد، افزود: نشست‌هایی با موضوع رعایت مباحث اخلاقی، رعایت احترام متقابل و تکریم مسافر برگزار و به رانندگان ناوگان حمل و نقل گوشزد شود.

رئیس شورای ترافیک کهگیلویه به افزایش نرخ کرایه هم اشاره و تصریح کرد: نرخ 500 تومان برای دو سال مصوب شده است.

وی افزود: بر اساس این مصوبه نرخ کرایه حمل و نقل درون شهری تا پایان دو سال تغییر نخواهد کرد.

در ادامه این مراسم وحید عطایی از فرسوده بودن 80 درصد ناوگان حمل و نقل درون شهری خبر داد و گفت: از طرح نوسازی استقبال نمی‌شود.

رئیس تاکسیرانی دهدشت بیان کرد: 94 متقاضی نوسازی تاکسی شدند که از این تعداد تنها 24 مورد با دریافت تسهیلات تاکسی خود را نوسازی کردند.

وی افزود: 23 فقره پرونده در نوبت دریافت تسهیلات نوسازی پس از اتمام کارهای بانکی و حتی سررسید نخستین قسط هنوز خودرو تحویل نگرفتند.

عطایی تصریح کرد: 49 نفر از متقاضیان ثبت‌نام شده به علت مشکلات مالی و نداشتن ضامن برای ادامه کار دریافت تسهیلات مراجعه نکردند.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.