شیراز؛

سهم 100هزارتنی فارس از خرید حمایتی شیر

سهم استان فارس از خرید حمایتی شیر، روزانه 100هزار تن است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ احد بهجت حقیقی مدیرکل تعاون روستایی استان فارس گفت: 5 هزار و 700تن شیر مازاد به صورت حمایتی از دامداران استان فارس خریداری شده است.
وی  از پایان فعلی خرید حمایتی شیر با توجه به متعادل شدن  قیمت شیر در بازار خبر داد و افزود: سازمان تعاون روستایی متولی خرید حمایتی شیر و اتحادیه دامداران استان فارس نیز مباشر خرید حمایتی شیر است و با توجه به این که  شیر جزء محصولات استراتژیک نیست اما دولت در راستای حمایت از تولیدکننده و برای جلوگیری از زیان دامداران اقدام به خرید حمایتی شیر بسته به کیفیت محصول با قیمتی بین هزار و 100 تا هزار و300  تومان کرده است.
مدیرکل تعاون روستایی استان فارس با اشاره به این که در حال حاضر قیمت هر کیلو شیر باکیفیت حدود یک هزار و 300 تومان است، تصریح کرد: تازمان پرداخت کامل مطالبات دامداران خرید حمایتی انجام نمی شود.
 وی اضافه کرد: امسال دولت قیمت خرید هر کیلو شیر خام را یک هزارو440تومان اعلام کرده است اما صنایع لبنی، شیر، با بار میکروبی زیر 100 هزار را هزار و 200 خریداری کرده است و به همین علت دولت برای جلوگیری از زیان دامداران به خرید حمایتی شیر ورود کرده است.
انتهای پیام/س

برچسب ها: خرید حمایتی ، شیر ، سهم ، فارس ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.