شیراز؛

بهره بردن از ظرفیت هنرمندان در فرهنگسراها

با اتخاذ راهکاری مناسب، حتی مدیریت فرهنگسراهای شیراز را به هنرمندان و فعالان عرصه‌ های فرهنگی سپرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ پاک‌ فطرت شهردار شیراز هنرمندان را سربازان کم‌ توقع هویت و فرهنگ دانست و ادامه داد: بهترین پیشنهاد برای رونق فرهنگسراها این است که فرهنگسراها تحویل هنرمندان شود تا مدیریت دست خود آنان باشد و تنها نماینده‌ای از شهرداری برای کنترل و نظارت حضورداشته باشد.
شهردار شیراز افزود: فرهنگسراها باید در راستای ارتقای فرهنگ شهروندی، حس تعلق‌خاطر به شهر و دیار، نوع‌دوستی، حق همسایگی و فرهنگ ترافیک حرکت کنند.
وی با بیان اینکه بالغ ‌بر 200 هزار مترمربع فرهنگسرا، سالن و زمین ورزشی در شیراز مراحل ساخت را طی می‌کند بیان کرد: فرهنگسراهای بزرگ در دست احداث است که عموماً بیش از 3 هزار و 500 متر زیربنا دارد اما در حوزه فرهنگ و هنر مشکلی که داریم کمبود کارکنان با سوابق هنری یا تحصیلات مرتبط است و گاه در فرهنگسراها از نیروهای با تحصیلات غیرمرتبط به‌ عنوان کارمند استفاده می‌شود.
پاک فطرت با بیان اینکه شهرداری در ایجاد فرهنگسراها و سرمایه‌گذاری در امور فرهنگی، به دنبال کسب درآمد نبوده است، گفت: هنر در جلوگیری از افسردگی و ایجاد نشاط اجتماعی نقش اساسی دارد و شهرداری به دنبال اداره مطلوب فرهنگسراها و گسترده‌تر شدن پوشش آموزشی این اماکن فرهنگی آموزشی است و می‌دانیم که رسیدن به چنین هدفی از عهده یک کارمند دولتی خارج است.
شهردار شیراز تصریح کرد: از 100 میلیارد تومان اعتبار فرهنگی بیش از 85 میلیارد به ساخت ‌و ساز فرهنگی اختصاص دارد و برای سالن و زمین ورزشی، فرهنگسرا، ساخت و تعمیر مساجد صرف می‌شود.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.