کشته شدن 8 سرباز عراقی در پی انفجار انتحاری در الرمادی

در پی انفجار انتحاری عناصر داعش در شمال شرق الرمادی هشت سرباز عراقی کشته و 11 نفر دیگر زخمی شدند.


به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازوبگاه شبکه خبری الجزیره ، عناصر گروهک تروریستی داعش با انجام دو انفجار انتحاری در منطقه خالدیه واقع در شمال شرق الرمادی، نیروهای عراقی را هدف قرار داده بودند.

از سوی دیگر شاکر جودت فرمانده پلیس فدرال عراق امروز اعلام کرد که در عملیات پاکسازی نیروهای عراقی در منطقه البو بالی واقع در جزیره خالدیه، حمد المرعاوی سرکرده داعش در خالدیه، دستگیر شده است.

منابع نظامی عراقی همچنین از کشف یک گور دسته جمعی شامل اجساد 20 تن از عناصر داعش در جزیره خالدیه خبر دادند. 

نیروهای مشترک مردمی و ارتش عراق در 26 ژوئن 2016 شهر فلوجه را از تصرف گروه تروریستی داعش آزاد کردند و بسیاری از عناصر و سرکردگان داعش با فرار از فلوجه در منطقه جزیره خالدیه پناه گرفتند.

نخستین مرحله از عملیات آزادی و پاکسازی جزیره خالدیه در سی ام جولای گذشته آغاز شد و بعد از یک روز به اهداف مورد نظر خود دست یافت و مرحله دوم این عملیات در مناطق 'الکرطان' و 'البوکنعان' در جمعه گذشته (19 اوت 2016) آغاز شده است.

ابومهدی المهندس نایب رئیس تشکیلات الحشد الشعبی گفت: اهمیت این منطقه به خاطر موقعیت جغرافیایی آن است که امنیت بخش شرقی رودخانه فرات و بزرگراه حد فاصل بین بغداد و اردن را تامین می کند.

در همین حال برخی از منابع خبری گزارش کردند که در پی انفجار چهار خودروی انتحاری داعش در مرکز قیاره، دستکم 20 سرباز عراقی کشته شدند.

گروهک تروریستی داعش که در ماه های گذشته متحمل شکست های سختی از نیروهای عراقی شده، اکنون دست به حمله های انتحاری و انفجار بمب در برخی از مناطق آزاد شده در الرمادی، جنوب موصل، بخش هایی از استان صلاح الدین عراق و بغداد زده است.


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار