شیراز؛

فعالیت ‌های عمرانی و اقتصادی نباید به بودجه‌ های محدود دولتی وابسته باشد

راه آهن سریع از تهران به اصفهان 3 میلیارد دلار اعتبار نیاز دارد که با بودجه دولتی قابل ساخت نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نظام حمل و نقل در شیراز نیاز به بازنگری دارد گفت: راه آهن شیراز  اصفهان، شیراز، بوشهر و شیراز، گلگهر در شیراز باید به هم وصل شوند و به مترو دسترسی داشته باشند و حمل و نقل بین شیراز و حومه باید به صورت ریلی باشد تا از میزان تلفات جاده ‌ای کاسته شود.
آخوندی با بیان اینکه دولت نمی ‌تواند موتور محرکه اقتصاد باشد و تنها نقش تنظیم کننده را ایفا می‌کند، افزود: فعالیت ‌های عمرانی و اقتصادی نباید به بودجه ‌های محدود دولتی وابسته باشد و ساخت راه آهن سریع از تهران به اصفهان 3 میلیارد دلار اعتبار نیاز دارد که با بودجه دولتی قابل ساخت نیست.
وی با تاکید بر اینکه شیراز باید نماد معماری اسلامی و ایرانی باشد، گفت: این مفاهیم حداقل در شیراز با پیشینه ویژه فرهنگی و تمدنی که دارد باید مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: تحولات جمعیتی در شهرها تقریبا پایدار شده است توجه به ارتقا سطح کیفی زندگی در برنامه‌ ریزی‌ های شهری حائز اهمیت است.
آخوندی دستیابی به  اقتصاد درون زا را متکی به وحدت ملی دانست و بیان کرد: باید جایگاه ایران در جهان را بازتعریف کنیم.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه توسعه ایران در گرو توان داخلی در همه حوزه ‌ها با توجه به یک رویکرد بین المللی موثر است تصریح کرد: هم اکنون تنها 12 هواپیما ‌در کشور وجود دارد که سال ساخت آنها بعد از سال 2000 است.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار