اهواز؛

آموزش رایگان غواصی در ماهشهر

سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه ای ماهشهر گفت:آموزش فنی و حرفه ای ماهشهر تنها مرکز آموزش رایگان غواصی در سراسر کشوراست.

آموزش رایگان غواصی درماهشهربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،فرشید قنبری افزود: در راستای ترویج و بومی سازی آموزش های مهارتی، کارگاه آموزش غواصی در مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان ماهشهر به عنوان بزرگ ترین و مجهزترین کارگاه غواصی در سطح مراکز آموزش فنی و حرفه ای کشور فعال است

وی بیان داشت: آموزش رشته غواصی از بهمن ماه سال 89 در مرکز ماهشهر با سرمایه‌گذاری بیش از یک میلیارد تومانی دولت، در دو سطح یک و دوشروع شد که آموزش در سطح یک به عنوان غواصی عمومی از جمله مشاغل مرتبط با صنایع دریایی است و به کارآموز وظایفی نظیر عملیات غواصی کشتی و شناورها، عملیات جستجوهای زیرآبی و مشاغل مرتبط با سازه های دریایی آموزش داده می شود و غواصی سطح دو شامل جوشکاری و برشکاری زیرآب در قالب ماده 17 است.

 قنبری تصریح کرد :استاندار آموزش غواصی را تا عمق 35 متر در آب های تاریک خواند که شامل سخت ترین شرایط غواصی است.

 وی افزود: آموزش دروس تئوری و عملی غواصی با استفاده از روش های ایمن، آشناسازی فراگیران با تجهیزات غواصی و نحوه به کارگیری آن هاو آموزش مهارت در استفاده از تجهیزات غواصی، از جمله توانمندی های کارگاه غواصی مرکز ماهشهر است. قنبری گفت: غواصی رشته ای است پرهزینه و سخت اما پردرآمد که آینده خوبی را برای جوانان رقم می زند. سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان ماهشهر، در خصوص دوره آموزشی این رشته اظهارکرد: آموزش غواصی در یک دوره 15 نفره و به مدت 168 ساعت 45 روزه با اولویت افراد زیر 30سال سن و با دارابودن کارت پایان خدمت ارائه می شود.

  سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه ای ماهشهر تصریح کرد: با توجه به استقبال خوب متقاضیان از سراسر کشور، با محدودیت پذیرش مواجه هستیم که درصورت وجود ظرفیت می توانیم میانگین سنین 30تا 4 را نیز ثبت نام کرده و آموزش دهیم.

 قنبری در رابطه با ایجاد اشتغالزایی این رشته بیان داشت: کاراموزانی که بعد از گذراندن آزمون موفق به کسب گواهی نامه رسمی بین المللی سازمان فنی و حرفه ای می شوند با نام غواص صنعتی شناخته شده و معمولا می توانند در بنادر، دریاها و کشتی ها در مشاغل زیادی از جمله کابل گذاری مخابرات در دریا، لوله کشی زیرآب و ... مشغول به کار شوند.

وی زمینه جذب غواصان صنعتی را بالا عنوان کرد و افزود: کارآموزان این مرکز علاوه بر کشور ایران توانسته اند در کشورهای دیگری مانند آلمان، ایتالیا، ترکیه و کشورهای عربی جذب شوند.

 قنبری نداشتن تعاونی و صنف غواصی را یک نقیصه دانست و گفت: متاسفانه این حرفه همانند برخی حرف دیگر به دلیل نداشتن صنف خاص، به صورت واسطه ای انجام می شود که این سبب پایین آمدن دستمزد این اشخاص است حال آن که در صورت بستن قرارداد مستقیم، غواصی رشته ای پردرآمد به شمار می رود گفتنی است برای دریافت اطلاعات بیشتر به آدرس ماهشهر ابتدای جاده کمربندی هندیجان جنب بیمارستان تامین اجتماعی مرکز شماره 4 خلیج فارس ماهشهر و یا با شماره تلفن 06152339110 تماس حاصل نمایید.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عزیزالله پرگاری
۲۳:۱۲ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
با سلام و خسته نباشید.
55 ساله هستم، قوی و سرحال و ورزشکار.هنوز دوره آموزشی رایگان غواصی در ماهشهر دایر هست؟شرایط برای جانبازان چطوره؟
با تشکر از زحمات شما
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۰:۲۱ ۰۶ آبان ۱۳۹۸
سلام دورهجدید اموزش غواصی جوشکاری میخاسم شرکت کنم ممنون میشم راهنماییم کنید
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۱:۲۵ ۳۰ شهريور ۱۳۹۸
سلام کلاس اموزش امسال کی برگزار میشه ممنون میشم اطلاع بدین
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۹:۰۵ ۰۳ فروردين ۱۳۹۸
سلام من متولد 70 هستم 6تا مدرک جوشکاری دارم و میخواستم جوشکاری و برشکاری زیراب هم اموزش ببینم ما که هرچی زنگ زدیم کسی جواب نداد لطفا جواب بدید ممنون
Iran (Islamic Republic of)
Vahid
۱۱:۰۷ ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
چرا هر چقدر تماس میگیرم کسی جوابگو نیس باید برای ثبت نام چکار کنم . لطفا راهنمایی کنید . من خودم جوشکار برق ارگون و co2هستم. و مدرک فیزیک بهداشت از انرژی هسته ایی دارم و بازرسی rtiوrtوvtهم دارم .
Iran (Islamic Republic of)
شهاب عبدالهی
۰۹:۳۶ ۱۴ خرداد ۱۳۹۷
با عرض سلام و خسته نباشد

من و دوتن دیگه از دوستام بی صبرانه درخواست اموزش غواصی.جوشکاری وبرش کاری راداریم


باسپاس
Iran (Islamic Republic of)
رضالرکی
۱۳:۰۵ ۰۷ شهريور ۱۳۹۶
شماره تماسی ندارین ?این مرکز شماره نداره
Iran (Islamic Republic of)
حبیب غلامشاهی
۰۳:۴۸ ۲۴ فروردين ۱۳۹۶
علاوه بر داشتن مدرک جوشکاری فول ارگون ودیپلم جوشکاری برق وگاز ومتولد ۱۳۶۵ هستم دارا می باشم تقاضای اموزش غواصی جوشکاری وبرشکاری زیر اب را دارم واین ارزو چندین ساله من است منتظر تماس مسولین اموزشگاه با هز هزینه که دارد می باشم اهل استان هرمزگان می باشم