ارومیه؛

دفاع از اعتقادات مقدس ملت ایران تعطیل شدنی نیست

روند دفاع از اعتقادات مقدس ملت ایران که برگرفته از آرمان های دین مبین اسلام و مکتب امام راحل است، تا سالیان طولانی، تعطیل شدنی نیست.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،استاندار آذربایجان غربی گفت: در آیین غبارروبی گلزار شهدا که در نخستین روز از هفته دولت با حضور مدیران دستگاههای اجرایی در مزار شهدای باغ رضوان ارومیه برگزار شد، افزود: شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با ایمان راسخ پای در عرصه دفاع از اعتقادات گذاشتند و در این مسیر جان خود را فدا کردند و ما نیز پیرو راه آنها هستیم.

سعادت اضافه کرد: عزت و توسعه روزافزون ملت ایران اسلامی نیز با این اعتقادات و باورهای دینی و اسلامی گره زده شده است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و سال های پس از آن در آذربایجان غربی اظهار کرد: ایران اسلامی پس از پیروزی انقلاب، مورد هجمه کشورهای دنیا قرار گرفت که این امر خسارت های بسیار زیادی را به کشورمان وارد کرد در حالی که ما تقصیری نداشتیم و تنها خواهان استقلال و آزادی خود بودیم.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: یکی از مهمترین علت های هجوم همه جانبه دنیا به کشورمان و تحمیل جنگ هشت ساله، دشمنی انقلاب اسلامی با منافع صهیونیسم و استکبار جهانی بود که البته با رهبری مقتدرانه و شجاعانه امام راحل و جانفشانی شهدای گرانقدر، ایران اسلامی از این عرصه نیز سربلند بیرون آمد.

سعادت گفت: در ابتدای جنگ، همه کشورهای دنیا صدام را تجهیز کرده بودند که در مدت حداکثر شش ماه، نظام نوپای ایران اسلامی را ساقط کند ولی به حول و قوه الهی، انقلاب اسلامی ایران سرافراز 37 سال است که به حیات خود ادامه می دهد و روز به روز قدرتمندتر می شود.

وی افزود: در دنیای امروز، ایران اسلامی به قدرتی تاثیرگذار در معادله های منطقه ای و بین المللی تبدیل شده و بدون حضور ایران، هیچ تصمیمی در منطقه گرفته نمی شود.

وی با اشاره به تلاش رژیم صهیونیستی با همکاری آل سعود برای مقابله با پیشرفت ایران اسلامی در منطقه اضافه کرد: آنها با توزیع دلار و تسلیحات در بین گروهک های در آستانه انقراض در همسایگی کشورمان، سعی دارند امنیت ایران را به خطر بیندازند که در این توطئه نیز با عنایت خداوند متعال، مقاومت های مردمی و هوشیاری ایران اسلامی ناکام مانده اند.

استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد: ما میثاق می بندیم که راه شهدا را با تمام توان ادامه دهیم و در این مسیر از هیچ تلاشی دست برنداریم.

سعادت یاد و خاطره شهدای دولت به ویژه شهیدان رجایی و باهنر را گرامی داشت و اظهارکرد: امام راحل با وجود شهادت پیاپی مسئولان و فرزندان نظام در سال های ابتدایی انقلاب، امید را در دل مردم ایران زنده نگهداشتند که امروز نیز وظیفه ما، زنده نگهداشتن امید در دل مردم و بیان دستاوردهای انقلاب به نسل جوان است.

در پایان این مراسم مسئولان استانی با نثار گل و قرائت فاتحه یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را گرامی داشتند.

نظیر این مراسم نیز در دیگر شهرهای آذربایجان غربی برگزار شد.

برنامه های هفته دولت از امروز همزمان با سراسر کشور در آذربایجان غربی آغاز شد و تا هشتم شهریورماه ادامه دارد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.