اصفهان؛

کشف عامل اصلی هجوم ریزگردها به آران و بیدگل

فرماندار آران و بیدگل علت اصلی هجوم ریزگردها به آران و بیدگل مربوط به عوامل خارجی و کشورهای همسایه دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،ابوالفضل معینی نژاد افزود: نبود مانعی در برابر هجوم ریزگردهای از کشورهایی مانند ترکیه و عراق به ایران موجب شده که عوامل فرسایش بادی در کشورهای همسایه فعال شده و شهرها و استان‌های مختلف را تحت تأثیر قرار دهد.

وی با اشاره به خشک‌سالی‌های چند سال اخیر در استان اصفهان به ویژه شهرستان آران و بیدگل و قطع و قاچاق درختان تاغ ادامه داد: این عوامل از جمله دلایل هجوم ریزگردها و طوفان‌های ماسه با آران و بیدگل است.

فرماندار آران و بیدگل گفت: هم‌اکنون بیش از دو هزار هکتار از مناطق بیابانی کشور نهال‌کاری شده که سهم استان خشک اصفهان بیش از 300 هزار هکتار است.

وی ادامه داد: شهرستان آران و بیدگل با فعالیت شبانه روزی مردم و منابع طبیعی در حال حاضر با 120 هزار هکتار جنگل دست کاشت تاغ، قره داغ، اشنیان و اسکنبیل 40 درصد از جنگل‌های استان اصفهان و شش درصد از جنگل‌های کشور را به خود اختصاص داده است.

معینی نژاد خاطرنشان کرد: با وجود این میزان جنگل دست کاشت هنوز هم برخی از مناطق مستعد فرسایش بادی در آران و بیدگل وجود دارد که نیاز به نهال کاری و عملیات تثبیت شن دارد.



انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.