حمله سایبری چین به دانشگاه دفاع ملی تایوان

پس از یک ماه ، تایوان حمله سایبری به دانشگاه دفاع ملی این کشور را تایید کرد.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دانشگاه دفاع ملی تایوان اعلام کرد که در ماه جولای سیستم های کامپیوتری اش هک شده ولی هیچ گونه اطلاعات طبقه بندی شده ای به سرفت نرفته است. به گفته مقامات اصلی این دانشگاه، تنها اطلاعات به سرقت رفته این دانشگاه منابع تحقیقاتی غیر محرمانه بوده است. گفته می شود پس از این حمله سایبری دیوار های آتش در رایانه های این دانشگاه تقویت شده است.

دانشگاه دفاع ملی تایوان در پاسخ به نوع این حمله سایبری به رسانه ها توضیح داد: " ماه گذشته، بخش های مختلف دانشگاه از جمله برنامه‌ی آموزشی "ارتش آزادی مردم چین" متوجه هک شدن سیستم های خود شدند  که احتمالا این حمله از سوی کشور چین بوده است."

حمله سایبری چین به دانشگاه دفاع ملی تایوان

رسانه ها اعلام کردند، اطلاعات به سرقت رفته شامل اطلاعات مدیریتی، پروفایل های دانشجویی و مواد مهم تحقیقاتی PLA بوده اند. از سوی دیگر، روزنامه یونایتد ایوینیگ به منابع ارتشی گفت در این حمله سایبری تمامی اطلاعات تخلیه شده است. این روزنامه نیز عنوان کرد که رد پای چینی ها در این حملات سایبری دیده می شود ولی هنوز مشخص نیست هکرها خارج از تایوان بوده و یا از اعضای داخلی وابسته به چین هستند. اگرچه این برای اولین بار است که به دانشگاه دفاع ملی تایوان حمله شده است، ولی پیش از این خبر هایی حاکی از هک دستگاه های دولتی این کشور منتشر شده بود.

گفتنی است؛ کشور تایوان به منظور تقویت امنیت سایبری خود نیروهایی را به این منظور تشکیل داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار