سوخت گیری 100 کشتی در مجتمع بندری شهید رجائی

از ابتدای سال تاکنون 100 کشتی از بندر نفتی خلیج فارس در مجتمع بندری شهید رجائی بندرعباس سوخت گیری کرده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس،معاون عملیات بندری و منطقه ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در این مدت 860 هزار و 700 تن سوخت به کشتی های عبوری در خلیج فارس عرضه شده است.
 سعیدی پور افزود : نفت کوره و نفت دیزل مهم ترین سوخت های عرضه شده به کشتی های عبوری در تنگه هرمز و خلیج فارس است.
وی پیش بینی کرد تا پایان سال 3 میلیون تن سوخت از بندر نفتی خلیج فارس به کشتی های عبوری در تنگه هرمز فروخته شود.
معاون عملیات بندری و منطقه ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود : درآمد زایی سالانه 3 میلیارد دلاری و اشتغال زایی برای هزار فعال دریایی و بندری از مزایای توسعه صنعت بانکرینگ(فروش سوخت در دریا) در بنادر هرمزگان است.
سعیدی پور گفت: لنگرگاه بندر نفتی خلیج فارس، آب های بین المللی مجاور تنگه هرمز و جنوب جزیره لارک از جمله مکان هایی است که در آن در کمترین زمان، به کشتی ها سوخت رسانی می شود.  
معاون عملیات بندری و منطقه ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: سهم سوخت رسانی بندر نفتی خلیج فارس از  5درصد در سال 86 به 20 درصد در سال 95 افزایش می یابد.
بندر نفتی خلیج فارس با 9 پست اسکله بطول هزار و 200 متر و آبخور 7 و نیم متر 320 هکتار وسعت دارد و هم اکنون این بندر بین 200 بندر سوخت رسان جهان جایگاه یازدهم را دارد.  
این بندر در 29 کیلومتری غرب شهر بندرعباس و در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در زمینه تجارت فرآورده های نفتی فعال است.
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.