اهواز؛

تاکیدبر برگزاری ماهانه شورای فرهنگ عمومی

هر چه برنامه های بهتر و منسجم تری در حوزه فرهنگ تدارک دیده شود اثربخشی آن در جامعه بیشتر است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،دکتر غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان، در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، ضمن تبریک هفته دولت، گفت: انقلاب ما، انقلاب فرهنگی بود بنابراین ضروریست که نسبت به برگزاری این گونه جلسات که به حوزه فرهنگ مربوط می شود، توجه و اهتمام بیشتری شود.

 وی بر هم افزایی در خصوص توجه به مسائل فرهنگی تاکید کرد و با بیان اینکه این حوزه از مسائل مبتلابه جامعه ماست و برای رسیدن به کمال لازم است در خصوص برگزاری منظم این جلسات اقدام شود، افزود: این جلسه کیفی است و همه باید در جهت کاهش این مسائل و ارتقای فرهنگی عمومی تلاش کنیم.

 استاندار خوزستان، با اشاره به تشکیل اتاق فکر برای بررسی مسائل فرهنگی، خاطر نشان کرد: همیشه روش های سنتی اثرگذار نیست و با توجه به جدید شدن و توسعه یافتگی جامعه راهکارها هم باید متناسب با شرایط جدید ارائه شود.

 وی بر بهره گرفتن از متخصصان و کارشناسانی که دغدغه و نگرانی آنها مباحث فرهنگی است، جهت انجام کارهای مطالعاتی تاکید کرد و ادامه داد: باید برای این مسائل وقت بگذاریم و کار کارشناسی و مطالعاتی انجام شود و بر اساس آن ها دستور کار و مصوبه ایجاد کرد نه این که تنها شعار دهیم و خروجی نداشته باشیم.

 وی تصریح کرد: چندین دستگاه متولی امر فرهنگ داریم و باید شورایی تشکیل شود که میان آن ها هماهنگی ایجاد کند چرا که ممکن است موازی کاری صورت گیرد یا اصلا برخی برنامه‌ها انجام نشود، در این زمینه لازم است فعالانه تر و منسجم تر کار کرد و از هدررفت سرمایه و هزینه جلوگیری کنیم.

 شریعتی، عنوان کرد: اعتبار فرهنگی ممکن است کم باشد ولی به خاطر اینکه متولیان فرهنگی زیادند هزینه هم بالا می رود و در نتیجه اثربخشی کمتر و بسیاری از کارها سطحی انجام می شود، مهم این است که هزینه ها چقدر تاثیرگذار بوده و ما را به اهداف نزدیک تر می کند.

 استاندار خوزستان، با اشاره به اینکه در حد توان هزینه ای که در بخش فرهنگی لازم است تامین می کنیم به شرطی که اثربخشی آن دیده شود، بر برگزاری جلسات ماهانه این شورا تاکید کرد و یاد آور شد: این شورا باید محل مطالعه باشد و نتایج مطالعاتی باید بررسی و جمع بندی شده و در جامعه اجرایی شود.

 وی با بیان اینکه هر چه برنامه های بهتر و منسجم تری در حوزه فرهنگ تدارک دیده شود اثربخشی آن در جامعه بیشتر است، پیشنهاد داد: اتاق فکر و کمیته ای شامل شخصیت‌های علمی برای کارهای مطالعاتی زیر نظر معاونت سیاسی اجتماعی استانداری تشکیل و حاصل آن به شورای فرهنگ عمومی ارائه شود تا نتایج مثمرثمرتری داشته باشد.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.