اینستاگردی(290)؛

عابد زاده و فرزندانش/ قیافه جدید همایون شجریان/ مرزهای روانی از نظر فلور نظری

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با گسترش فضای مجازی و وجود شبکه های اجتماعی فراوان، این روزها هنرمندان و ورزشکاران برای ارتباط تنگاتنگ با هوادارانشان از جزئیات زندگی خود و یا مسائل روز عکس گرفته و آن را به اشتراک می گذارند. بسته اینستاگردی امروز باشگاه خبرنگاران هم قصد دارد گلچینی از پست های به روز شده هنرمندان و ورزشکاران را در اختیار شما کاربران قرار دهد.

صفحه اینستاگرام رهبر انقلاب نوشت: حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی از قهرمانان مدال‌آور و همه ورزشکاران و مربیان پر تلاش کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران در رقابتهای المپیک ۲۰۱۶ تشکر و قدردانی کردند.
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسمه تعالی
به کاروان ورزشی بازگشته از المپیک: قهرمانانی که با مدال‌آوری دل ملت را شاد کردند؛ به پهلوانانی که از حق خود بر اثر #ناداوریها محروم شدند؛ به ورزشکارانی که عدم موفقیت آنان از ارزش تلاش و کوشش آنها نمی‌کاهد؛ به بانوان ورزشکاری که نشانه‌ی افتخارآمیز پوشش زن ایرانی را به رخ همگان کشیدند، به بانوی شجاعی که با حجاب کامل در پیشانی کاروان درخشید، و به مربیان و پیشکسوتان ورزش کشور، خوشامد میگویم و از همه‌ی شما سپاسگزاری میکنم. قدر شما را میدانیم.
سیّد علی خامنه‌ای
۲/ شهریور ماه/ ۱۳۹۵

اینستاگردی


علی دایی نوشت: اينكه جنابعالى و كمك هايتان در المپيك ريو بعنوان بخشى از فوتبال ايران حضور داشتيد مايه افتخار ايران شد،اما اينكه با سعى و تلاش و قضاوت صحيح توانستيد سوت فينال المپيك ريو را از آنِ خود كنيد اين افتخار دو چندان نصيب ايران شد.
خيلى مايل بودم در مراسم استقبال شما امشب شركت نمايم،اما ضيق وقت و اردوى تيم ما در سرعين مانع حضورم شد،از خداوند براى شما و آقايان سخندان و منصورى و كل جامعه داورى ايران آرزوى توفيق مى كنم و اين مهم را به نوبه خودم تبريك عرض مينمايم.

اینستاگردی

روز گذشته سرمربی تیم پرسپولیس به همراه علی اکبر طاهری و برخی عوامل این تیم از مجموعه تاریخی تخت جمشید بازدید کردند.برانکو ایوانکوویچ با انتشار تصویری از مجمعه پرسپولیس(تخت جمشید) در صفحه اینستاگرام خود نوشت: "آغاز تمدن که نمادی از باشگاه ما و نشان دهنده پیروزی و باعث انرژی به ما است."

اینستاگردی

سلام"درپناه خداوندمنان روزی سراسرنوروروشنایی وموفقیت داشته باشید…

اینستاگردی

همایون شجریان نوشت: پس از دو ماه دورى و دل تنگى قلبم كمى در كنار دخترم ياسمين آرام گرفته و يك هفته با او در سفر هستم. اين قيافه جديد براى خودم هم نا آشناست در واقع اين ريشهاى سفيد از صدقه سر مقدارى حساسيت و كم حوصله گى مجال بودن پيدا كردند و ماندگار شدند.

اینستاگردی


فلور نظری نوشت: "مرزهای روانی یکدیگر را محترم بشماریم"  امشب در حال ترجمه متنی بودم که به واژه self respect برخوردم که معادل فارسی آن حرمت نفس یا احترام به خود است. واژه "احترام" ریشه در کلمه "حریم " دارد که اصطلاح "مرز روانی" در روانشناسی، را به نوعی می توان مترادف آن دانست.  روان انسان همانند بدن او واجد مرز است. همانگونه که جسم انسان مرزهای مشخصی به نام پوست و مخاط دارد، روان نیز قلمروی خاص خود را دارد.
در روانکاوی به این قلمرو، مرز من (ego boundry ) گفته می شود.  همانگونه که هیچ فردی حق تجاوز به مرزهای جسمی فرد دیگر را ندارد، تجاوز به مرزهای روانی دیگران نیز امری نکوهیده و ناپسند محسوب می گردد.
تجاوز به مرزهای روانی فرد دیگر، می تواند اشکال مختلفی به خود گیرد. مثل هر گونه توهین، تعیین تکلیف بیش از حد برای دیگری، کنترل، سلطه گری، کنجکاوی و سرک کشیدن در زندگی خصوصی دیگران، پرسیدن سوالات زیاد و بی مورد، بازی دادن یا دستکاری روانی فرد دیگر با اعمالی چون ایجاد احساس گناه، ترس یا هر نوع عمل دیگر. انسان محترم انسانی است که خود سرشار از احساس احترام و عزت نفس باشد. چنین فردی نه به مرزهای روانی دیگران تجاوز می کند و نه اجازه می دهد که دیگران به مرزهای روانیش تجاوز کنند. 
مرز روانی مشابه مرزهای یک کشور است. همانگونه که وظیفه مرزبانان یک کشور، حفاظت از مرزهای آن کشور است، مرزهای روانی هر فرد نیز باید توسط او حفاظت شوند. این حفاظت و مرزبانی می تواند یک حالت نگاه، ژست بدنی، گفتن یک جمله صریح و مودبانه، ترک اتاق و عوض کردن صحبت باشد. 

اینستاگردی

سردار طلایی  عضو شورای شهر تهران نوشت: چندی قبل در پی اعتراضات مکرر ساکنین و کسبه خيابان هفده شهريور بازدیدهای مستمری از اين محله انجام دادم و با اهالی به گفتگو نشستم.
باور قطعي بنده اين است كه مردم باید از طرح های شهری به طور کامل آگاهی داشته باشند و بنده به عنوان نماینده شهروندان عزیز تهرانی و همه مدیران باید پاسخگوی ابهامات شهروندان باشیم. اگر مردم نسبت به طرح های شهری و طرح های کلان ملی آگاهی داشته باشند و محرم دانسته شوند، خودشان هم پای کار خواهند آمد و همراهی خواهند کرد. در حقیقت مدیران ما باید درک درستی از افکارعمومی جامعه داشته باشند تا موفقیت به دست آید.
به هر صورت شهردار تهران اعلام كرده اند كه پیاده راه ١٧ شهريور بازگشایی می شود تا مشکلات اهالی محل مرتفع شود . اين حركت نماد احترام سازمان ها و مدیران به خواست عقلاني شهروندان است. امیدوارم که این فرهنگ نهادینه شود.

اینستاگردی



پوریا پور سرخ نوشت: المپيك ريو هم كه تموم شد... يه خسته نباشيد جانانه به تمام كساني كه پرچم كشورمون رو بالا بردن و يه خسته نباشيد هم به اونايي كه مدال نياوردن ولي با كم لطفيا و ناداوري ها جنگيدن ... از وزنه برداراي خوبمون تا كشتي گيرا ... از تيم واليبال كه يادمون نره چقدر اين سالها سربلندمون كردن تا دونده ماراتن كه مرد و مردونه ادامه داد... خلاصه كه ايرااااان .....خاك دليرااااااااااااان...
دم همه شون گرم

اینستاگردی

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار