ترکیه از ایران، آمریکا و روسیه خواست کنار هم باشند

ترکیه از روسیه، آمریکا، ترکیه، ایران و عربستان خواست تلاش مشترک برای حل بحران سوریه افزایش دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانس پرس، نخست وزیر ترکیه کشورهای بزرگ مانند روسیه، آمریکا، ایران و عربستان را به تلاش با هم برای گشایش صفحه جدید به منظور حل بحران سوریه دعوت کرد.

"بن علی يلدريم " نخست وزیر ترکیه روز دوشنبه پس از نشست دولت به خبرنگاران گفت:" مهم است که زمان را از دست ندهیم و صفحه ای جدید را برای حل بحران سوریه بازکنیم که براساس آن، نوعی نزدیکی میان ترکیه، ایران، روسیه و آمریکا و برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس و عربستان ایجاد شود.

نخست وزیر ترکیه افزود:" به هیچ وجه نمی توان پذیرفت که کشوری کُرد در شمال سوریه یا جنوب ترکیه یا هر منطقه دیگر تشکیل شود".

نخست‌ وزیر ترکیه روز دوشنبه همچنین اعلام کرد کشورش هیچ سرنخی درباره عامل حمله به مراسم عروسی در شهر غازی انتپ ندارد.

وی در گفتگو با خبرنگاران در آنکارا گفت: ما هیچ سرنخی درباره هویت عاملان این حمله نداریم. متاسفانه اطلاعات اولیه درباره فردی که این حمله را صورت داد و به اسم چه سازمانی صورت داد، درست نیست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۰ ۰۲ شهريور ۱۳۹۵
به ترکیه بگویید آمریکا شیطان بزرگ است و احتمالا شما (ترکیه) هم شیطان کوچک باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۰۲ شهريور ۱۳۹۵
به نظر من سياست مداران تركيه در سياست خارجه خود نتوانستند متعادل رفتار كنند و بنابراين پس از اين شكست به سياست متعادل با همه بارزيگران روي اوردند .. به نظر من ايران بايد با همان سياست متعادل با اين پيشنهاد برخورد و در نهايت پشت پرده سياست خاص خودش رو در سوريه اعمال كند ...
آخرین اخبار