فیلمسازی كوتاه یك وادی كاملاً مستقل است

فیلمسازی كوتاه یك وادی كاملاً مستقل است و حتی ارزش یك اثر كوتاه بسیار فراتر از چندین كار سینمایی بلند است.

به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  پایگاه خبری حوزه هنری، محمدرضا سكوت، با اشاره به اینكه مقولۀ فیلم سازی كوتاه كاملاً جدا از فضای فیلمسازی بلند است، اظهار كرد: فیلمسازی كوتاه یك وادی كاملاً مستقل است و حتی می‌توان گفت گاهی ارزش یك اثر كوتاه بسیار فراتر از چندین كار سینمایی بلند است.
 
این فیلم‌ساز بیان داشت: من هرگز فیلم كوتاه را سكوی پرشی به فیلم بلند ندانسته و كاملاً مستقل به آن نگاه می كنم. همچنان كه در كشورهای صاحب این نوع سینما همیشه ارزش زیادی به این مقوله داده شده و فیلم‌سازان حرفه ای، مستقل و هنرمندی در این حرفه وجود دارند كه فقط كارشان ساخت فیلم كوتاه است. همین طور زمان و محل مناسب برای نمایش آن‌ها نیز در نظر گرفته می‌شود و فقط به جشنواره ها بسنده نمی كنند.
 
وی ادامه داد: در سال‌های اخیر خوشبختانه به شمار فیلم سازان حرفه ای كوتاه در كشور ما افزوده شده و به طور جدی تر به این مقوله پرداخته می شود؛ هرچند كه ما در این زمینه صاحب تاریخ چندین ساله و همین طور بهره مند از فیلمسازان بزرگی چون كیارستمی، نادری، شیردل و... بوده و هستیم.
 
سكوت توضیح داد: به دنبال این اهمیت ویژه باید راه درستی برای اكران و نمایش عمومی آثار ارزشمند كوتاه جدا از جشنواره های داخلی و خارجی پیدا كرد. البته این جشنواره ها درحقیقت مشوق خوبی برای فیلم‌سازان كوتاه هستند تا آن ها جدی تر راهشان را دنبال كنند ولی كافی نیستند. باید مكان مناسب و سالن های مخصوص نمایش فیلم كوتاه تدارك دیده شوند و با نگاه جدی تری نمایش این آثار دنبال شود. اگر این گونه نشود، فقط در جشنواره ها شاهد نمایش این آثار خواهیم بود كه در این مقاطع تعداد و طیف مخاطبان بسیار محدود بوده و تأثیرگذاری آن محدود است و تا جشنواره بعد فراموش می‌شود.
 
این فیلم‌ساز كشورمان گفت: فراموش نكنیم با فیلم كوتاه می توانیم بسیاری از مفاهیم و تم‌های غیرقابل طرح و عرضه در آثار بلند را به خوبی اجرا كنیم و درنتیجه اثر اجتماعی را در پی آن شاهد باشیم.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار