سفیر فلسطین در روسیه خبر داد؛

برگزاری نشست بین‌المللی با موضوع سازش اسرائیل و فلسطین

سفیر فلسطین در روسیه از برگزاری یک نشست بین‌المللی با موضوع سازش میان رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین در ماه آینده خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از اسپوتنیک، «عبدالحافظ نوفال» سفیر فلسطین در روسیه اعلام کرد وزرای خارجه 30 کشور، ماه آینده میلادی در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، به عنوان بخشی از طرح ابتکاری فرانسه درباره فرایند صلح بین رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطینی گفتگو خواهند کرد.

وی افزود: وزرای خارجه در این نشست درباره تاریخ برگزاری کنفرانسی برای یافتن راه حلی جهت پایان دادن به درگیری‌ها رایزنی خواهند کرد.

دور آخر مذاکرات به اصطلاح صلح میان فلسطینیان و رژیم اسرائیل در سال 2014 میلادی با بن‌بست مواجه شد. روند شهرک‌سازی غیرقانونی تل آویو و امتناع این رژیم از آزادی اسرای بلندپایه فلسطینی از جمله علل اصلی شکست این مذاکرات بود.

تل آویو آوریل 2014 میلادی بعد از اقدام محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای پیشبرد پیمان وحدت با جنبش مقاومت حماس، به طور رسمی مذاکرات با حکومت فلسطین را به حال تعلیق در آورد.

اسرائیل در واکنش به پیمان وحدت میان جنبش فتح و حماس، ساخت 4 هزار و 800 واحد غیرقانونی شهرک نشین را در اراضی اشغال شده فلسطین به مناقصه گذاشت.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار