کرمانشاه؛

برای مهار بیکاری بایدمناطق آزاد تجاری و صنعت توریسم فعال شود

نماینده مردم کرمانشاه می گوید: دولت برای مهار مشکل بیکاری باید مناطق آزاد تجاری و اقتصادی را فعال و صنعت توریسم در استان را احیا کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛سید قاسم جاسمی  با بیان اینکه مناطق آزاد و تجاری کرمانشاه پیش از سفر هیئت دولت به استان باز هم مطرح شد، اظهار داشت: بخش عظیمی از استان خوزستان به عنوان منطقه آزاد تجاری تعیین شده همچنین در لایحه ای که به تازگی دولت تصویب کرده در استان ایلام، شهرستان مهران به عنوان منطقه آزاد انتخاب شده است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در لایحه دولت بعد از استان ایلام،کرمانشاه را برای ایجاد منطقه آزاد و تجاری را در نظر نگرفته‌اند، بیان کرد: برای منطقه آزاد تجاری و در استان کردستان،شهرستان های بانه و مریوان را انتخاب کرده اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مناطقی از استان آذربایجان غربی و اردبیل در لایحه اخیر دولت به عنوان منطقه آزاد و تجاری مشخص شده‌اند،ادامه داد:متاسفانه استان کرمانشاه با همه توانایی‌ها و سابقه دفاع همیشگی از مرزهای کشور،مورد توجه مسئولان  قرار نگرفته درحالیکه حق مردم استان کرمانشاه است که به این استان توجه ویژه داشته باشند.

جاسمی با بیان اینکه حق استان کرمانشاه دارا بودن رتبه اول بیکاری در کشور نیست، متذکر شد: ما به دنبال این هستیم که منطقه آزاد تجاری در قصرشیرین تعیین شود، زیرا در سال های دور ،قصرشیرین منطقه توریستی و اقتصادی بوده است.

وی افزود:دولت برای مهار مشکل بیکاری باید مناطق آزاد تجاری و اقتصادی را فعال و صنعت توریسم در استان کرمانشاه را احیا کند؛ بیش از 4 هزار مکان تاریخی در استان کرمانشاه وجود دارد که بیش از 2 هزار از بین آن‌ها ثبت شده است.

جاسمی،گفت:توریست‌های درمانی که از منطقه کردستان عراق به استان کرمانشاه می‌آیند؛اگرمورد توجه دولت قرار بگیرند،تا حد فراوانی مشکلات بیکاری در استان را حل خواهد کرد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر اتاق بازرگانی و نهادهایی که نباید، مانند سازمان همیاری شهرداری‌ها در آنجا فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: این مناطق به صورت انحصاری در ید قدرت برخی از نهادهای دولتی و غیردولتی است و جوانان استان از این ظرفیت برخوردار نیستند.

انتهای پیام/پ
برچسب ها: کرمانشاه ، مهار ، بیکاری ، تجاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۰:۰۷ ۰۲ شهريور ۱۳۹۵
به نظر من جناب جاسمی مقایسه کرمانشاه با اردبیل اشتباه محض است
آخرین اخبار