مشهد؛

کمبود مسجد در سطح شهر مشهد

رئیس کمسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی مشهد: تأسف آور است در شهر امام رضا (ع) کمبود مسجد داشته باشیم.

کمبود مسجد در سطح شهر مشهد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت السلام فاطمی ارفع امروز در نشستی خبری با بیان این مطلب اظهار داشت: با بررسی های صورت گرفته، از سال 92 تاکنون 144 مسجد برای احداث یا بازسازی پیش بینی شده که 85 مسجد جدید الاحداث، تکمیل شده و در آن ها نماز اقامه می شود ،59 مسجد بازسازی و توسعه یافته و 31 مورد در حال پیگیری است.

فاطمی ارفع خاطر نشان کرد: در این حوزه، مشارکت های مردمی 640 میلیارد ریال و سهم شهرداری 500 میلیارد ریال بوده که حدود 10 میلیارد به صورت نقدی و الباقی به صورت غیر نقدی یعنی زمین یا پروانه ی رایگان در اختیار قرار داده شده است.

او با بیان اینکه مساجد با آرمان های اصلی خود فاصله زیادی دارند از احداث مراکز فرهنگی مجاور مسجد خبر داد و گفت: انجام هر کار فرهنگی باید با محوریت مسجد باشد و معتقدیم که مساجد می توانند این نقش مهم را ایفا کنند،

رئیس کمسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب در روز گذشته افزود: با توجه به اینکه تمام تحولات فرهنگی و اجتماعی جامعه اسلامی باید در مساجد اتفاق بیوفتد، لذا در احداث 12 مرکز فرهنگی در کنار مساجد مشارکت کرده ایم.

فاطمی ارفع در خصوص ساخت سوله های ورزشی هم گفت: کمیسیون فرهنگی با مشارکت سازمان بسیج قریب به 100 سوله ورزشی در مناطق کم برخوردار در دست احداث دارد.

فاطمی ارفع با اشاره به تشکیل ستاد اسکان های ارزان قیمت تصریح کرد: هم اکنون 8 پروژه اسکان ارزان قیمت از جمله پروژه فدک با مشارکت استان قزوین و ظرفیت 450 تخت، پروژه جمال با مشارکت استان خوزستان با ظرفیت 480 تخت، پروژه فجر با مشارکت کمیته امداد استان خراسان رضوی با ظرفیت 480 تخت، پروژه حلما با مشارکت سازمان بهزیستی با ظرفیت 300 تخت، پروژه مهر رضا با مشارکت بنیاد فرهنگی مهر و شهرداری مشهد با ظرفیت 630 تخت، پروژه آذین با مشارکت نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها با ظرفیت 300 تخت، پروژه محتشم با مشارکت بنیاد امام صادق (ع) با ظرفیت 300 تخت پروژه گل افشان با مشارکت مراکز خیریه با ظرفیت 1500 تخت که این پروزه ها بعضا اماده بهره برداری است در حال انجام است.

عضو جبهه پایداری با اشاره به المان های سطح شهر گفت: با استقبال همشهریان از المان ها در ایام نوروزی، بنا شد که امسال در دهه کرامت 12 المان در سطح شهر مشهد نصب شد

انتهای پیام//ی م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار