اهواز؛

تشکیل کمیته حمایت تغذیه‌ای کودکان در اهواز

رییس مرکز بهداشت شرق اهواز از تشکیل کمیته فقرزدایی و حمایت تغذیه‌ای کودکان زیر 6 سال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،یلالی  گفت: کمک‌های جمع‌آوری شده برای مقابله با سوءتغذیه کودکان در شرق اهواز تنها حدود یک‌سوم نیازهای موجود است.

آرش یلالی ، با اشاره به تشکیل کمیته فقرزدایی و حمایت تغذیه‌ای کودکان زیر 6 سال در مرکز بهداشت شرق اهواز اظهار کرد:‌ یکی از وظایف اصلی در حفظ سلامت، توجه به عوامل کاهش رشد در کودکان است و به همین دلیل، آموزش روش‌های تغذیه صحیح و مناسب در دستور کار است و توجه ویژه‌ای نسبت به تغذیه کودکان وجود دارد.

وی افزود: با این وجود، مشکل سوء‌تغذیه و عدم رشد در گروهی از کودکان، به شرایط خانواده و نبود امکانات مناسب تغذیه بازمی‌گردد؛ در این شرایط، با هماهنگی با نهادهای حمایتی همچون کمیته امداد امام و بنیاد علوی، سهمیه‌هایی جهت کمک‌هزینه تغذیه کودکان و مادران باردار در نظر گرفته شده است.

رییس مرکز بهداشت شرق اهواز با تاکید بر لزوم افزیش حمایت‌ها در تامین سلامت تغذیه کودکان عنوان کرد:‌ میزان نیاز بسیار بیش از کمک‌های تامین شده است و به همین جهت لازم است خیرین و دیگر نهادهای حمایتی نیز در این خصوص کمک کنند.

 یلالی ادامه داد: ‌بسته‌های حمایتی تغذیه‌ای برای کودکان منطقه شرق اهواز که توسط بنیاد علوی تامین شده است، حدود یک‌سوم نیازهای موجود است و در این زمینه کمبودهای قابل‌توجهی وجود دارد.
وی با بیان این‌که در زمینه مقابله با سوءتغذیه تلاش‌های زیادی شده است و این اقدامات ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: به منظور مقابله با سوءتغذیه کودکان، از سال‌های گذشته داروها و مکمل‌های غذایی در پایگاه‌های سلامت شهر و روستا توزیع شده است.

 رییس مرکز بهداشت شرق اهواز عنوان کرد: سوءتغذیه بر اساس شاخص‌های معینی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد؛ کودکان دارای سوء‌تغذیه و کاهش رشد در مناطق حاشیه شهر بیشتر هستند ولی ممکن است در شهر نیز کودکانی وجودداشته باشند که از سوءتغذیه رنج می‌برند.

 یلالی اضافه کرد:‌ همچنین ممکن است یک کودک در یک خانواده دارای شرایط اقتصادی مناسب نیز دچار سوء‌تغذیه شود که این موارد به دلیل الگوهای تغذیه نامناسب رخ می‌دهد و برای حل این مشکل، آموزش و فرهنگ‌سازی در خصوص روش‌های تغذیه مناسب ضروری است.

انتهاي پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.