آبادان؛

لزوم تشکیل کمیته شورای مساجد در خرمشهر

تشکیل کمیته شورای مساجد در خرمشهرلازم است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛امام جمعه خرمشهر با اشاره به لزوم تشکیل کمیته شورای مساجد، گفت: جذابیت در مساجد باعث ایجاد توان در مقابل هجمه های ناجوانمردانه فرهنگی می‌شود.

حجت‌الاسلام سید نبی موسوی در جشنواره « روز جهانی مساجد و بسیج مسجد و محلات» با اشاره به مسجد تراز اسلامی، افزود: آن چیزی که باید معیار و سنجش مساجد قرار بگیرد، تراز اسلامی آن است که باعث الگو شدن برای دیگر مساجد خواهد شد.

وی گفت: مساجد باید توسط مردم ساخته شود و در گذشته هم به همین صورت بود، اما اکنون نگاه‌ها به سمت دولت است، در گذشته هم فریضه نهی از منکر، توسط مردم رعایت می‌شد اما بعد از انقلاب این بحث متفاوت شد.

امام جمعه خرمشهر با اشاره به اینکه مساجد باید توسط مردم تجهیز شود، افزود: مساجد باید توسط مردم مدیریت شود و اگر بناست که دستگاه‌های دولتی در بحث مدیریتی مساجد ورود پیدا کنند، باید این کار را به صورت نامحسوس انجام دهند و کمیته‌ای به نام شورای مساجد ایجاد شود.

وی گفت: ما باید برای مساجد خود جذابیت ایجاد کنیم و جذابیت را باید در سه محور ساختمان مسجد، کارهای فرهنگی مسجد و کادر مسجد انجام دهیم و اگر این جذابیت‌ها ایجاد شود، توان دفاع در مقابل هجمه‌های ناجوانمردانه فرهنگی را خواهیم داشت.

موسوی افزود: مسجد باید دارای امکانات سرمایشی و گرمایشی، سرویس‌های بهداشتی مناسب، صحن و حیاط و شبستانی با نور مناسب باشد، تا کسانی که وارد آن می‌شوند از محیط ایجاد شده لذت ببرند.

موسوی گفت: پایگاه بسیج و هیات امنا باید فعال باشند و از طرفی دیگر موذن مسجد را باید خوش صدا و جوان انتخاب کرد، یکی از فواید نماز جماعت و در جمع بودن، حل و رفع مشکلات دیگران است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.