ارومیه؛

صدور3500 کارت مرزنشینی در آذربایجان غربی

تیر ماه امسال سه هزار و 574 کارت مرزنشینی در آذربایجان غربی صادر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی با اشاره به عملکردتیرماه امسال اظهار داشت: در این رابطه در قسمت بازرگانی خارجی سه هزار و 574 کارت مرزنشینی صادر و 966 کارت نیز تمدید شد.

محمد دهقان تصریح کرد: علاوه بر آن، 24 کارت پیله وری، 12 کارت بازرگانی و ثبت سفارشات به تعداد 281 مورد نیز انجام شد.

به گفته وی ،بررسی وضعیت آماری صادرات و واردات کشورهای جنوب شرق آسیا همانند ژاپن، چین، تایلند، ویتنام، کره جنوبی، کره شمالی، برونئی، استرالیا، نیوزیلند و فیلیپین و نیز بررسی وضعیت صادرات محصولات صنعتی استان نیز در تیر ماه انجام شد.

وی افزود: از سوی دیگر چک لیست نظارتی شرکت های بازاریابی شبکه ای تهیه و تدوین شد و ضمن بازرسی و کنترل عملکرد شرکت های بازاریابی شبکه ای با هماهنگی بازرسی اتاق اصناف مرکز استان،بررسی رسته های درخواستی اتحادیه های صنفی در سطح استان و ایجاد رسته ها در سایت ایرانیان اصناف نیز صورت گرفت.

دهقان از صدور 9 فقره پروانه کسب ایثارگری در استان خبر داد و اظهار داشت: علاوه بر آن، 240 فقره پروانه کسب توسط اتحادیه های مرکز استان و 651 فقره توسط شهرستان های تابعه نیز صادر شد.

وی تصریح کرد: در تیر ماه امسال واحدهای صنفی به ترازوی دیجیتال به تعداد 229، کارتخوان 627 و صندوق مکانیزه به تعداد 339 مورد مجهز شدند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی افزود: در این بازه زمانی مقرر شد که اتحادیه های صنفی مشخصات واحدهای تولیدی و توزیعی تحت پوشش را که توان تاًمین و فروش محصولات خود در سطح کشور را دارند برای معرفی به بازارچه اینترنتی بسیج اصناف اعلام کنند.

به گفته دهقان، در تیر ماه سال 95، بررسی تفاهم نامه با شهرک های صنعتی در احداث مجتمع های صنفی تعمیر کاران خدمات فنی انجام و اخذ تسهیلات کم سود برای احداث مجتمع های صنفی و حمایت از صنایع کوچک و متوسط و بررسی راهکارهای لازم با مدیریت شرکت شهرک های صنعتی و پیگیری شد.

وی از برنامه ریزی برای برگزاری تعداد پنج مورد نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان، مبل و نیز دکوراسیون منزل خبر داد و بیان کرد: از سوی دیگر برگزاری تعداد هفت مورد نمایشگاه عرضه مستقیم کالا طرح ضیافت، فروش تابستانه در سطح استان و صدور تعداد دو فقره مجوز جدید برای شرکت های پخش بر اساس دستور العمل های جدید وزارت متبوع صورت گرفت.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی گفت: در تیر ماه امسال قیمت تعداد 100 قلم انواع کالاهای خوراکی و غیر خوراکی در سطح بازار استان اخذ شد.

وی از تدوین پروژه ایجاد نمایشگاه دائمی فرش دستباف در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی خبر داد و تصریح کرد: علاوه بر آن انجمن طراحان و نقاشان فرش دستباف آذربایجان غربی تشکیل شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.