ضرورت توجه به تربیت اجتماعی و سیاسی دانش آموزان

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: باید به تربیت اجتماعی و سیاسی در آموزش و پرورش توجه شود.

به گزارش خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ،
 علی مطهری نایب رییس مجلس شورای اسلامی در مراسم اختتامیه نهمین اردوی ملی مربیان و ششمین اردوی ملی اعضای پیشتازان که عصر امروز 31 در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد،گفت:  آموزش و پرورش با 2  مقوله آموزش و پرورش که به تعبیر دیگر به نام تعلیم و تربیت بوده همراه است.

وی ادامه داد: تعلیم به معنای پرورش قوه تعقل ،تفکر و تجزیه و تحلیل دانش آموزان است که وظیفه معلمان همین امر است و در مقوله تربیت یا پرورش سایر استعدادهای دانش آموزان رشد میابد که مهارتهای اجتماعی پیدا می کنند .

مطهری گفت : تربیت با صنعت فرق می کند ،ما در تلاش هستیم تا استعدادها و توانمندی‌ها رشد پیدا کرده تا انسان های کاملی تربیت شود.

نایب رییس مجلس یادآور شد: محور تربیت به تعبیر شهید مطهری کرامت نفس است و می تواند استعدادهای وجودی انسان را پرورش دهد و او را تقویت کند.

مطهری عنوان کرد: شهید مطهری سیاست را عزیزترین پیکر اسلام می داند بنابر این لازم است تا ما مهارت های اجتماعی و سیاسی خود را تقویت کنیم ما باید سعی کنیم تعاملات اجتماعی و نوع دوستی را در بین جوانان افزایش دهیم که این موضوع باعث همبستگی اسلامی و بالاتر از آن همبستگی انسانی می شود که انسان ها را نسبت به سرنوشت دیگر انسان ها حساس می کند.

وی گفت: آموزش و پرورش نباید صرفا افرادی تربیت کند که مطالبی را حفظ کرده و ذهنشان انباری باشد که مطالب در آن ریخته شده است.بلکه ما باید به دانش آموزان قدرت تجزیه و تحلیل مطالب را بدهیم و آنها را در زمینه مهارتهای اجتماعی تقویت کنیم که این امر اعتماد به نفس دانش آموزان را افزایش می دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار