قزوین؛

بهره برداری از ۲۰ پروژه در حوزه راه و شهرسازی

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین از افتتاح ۲۰ پروژه در حوزه راه و شهرسازی در هفته دولت خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین؛حامد مانی فرگفت : این پروژه ها با هزینه ای بالغ بر ۲۶۵ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد .

وی افزود : اجرای پروژهای راهسازی شامل تعریض (چهار خطه سازی)، بهسازی، احداث باند خروجی اضطراری و اجرای روکش در حوزه ساخت و توسعه راههای اصلی به طول ۲۹ کیلومتر از جمله پروژهایی است که در هفته دولت به بهره برداری می رسد.

مانی فر، احداث راهدارخانه قسطین لار در محور قزوین-الموت را از دیگر پروژهای آماده به افتتاح در هفته دولت بیان کرد و افزود: برای ساخت این راهدارخانه بیش از  ۵ / ۳ میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.

وی با اشاره به اقدامات گسترده انجام شده در حوزه راههای روستایی گفت: حدود ۵۰ کیلومتر از راههای روستایی مورد ساخت، زیر سازی، اجرای روکش، مرمت و بهسازی قرار گرفته که برای اجرای این حجم از عملیات ۱۳۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی با بیان اینکه در بخش افزایش سطح ایمنی در طول راهها؛ اقدامات متنوع و گسترده ای صورت گرفته، اظهار کرد: از مهمترین این فعالیت احداث روشنایی گردنه کوهین در آزاد راه قزوین-رشت به طول ۱۲ کیلومتر با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال است .

مانی فر روشن کردن تقاطع ها و نقاط حساس را از اولویت های اساسی راه و شهرسازی در حوزه راهداری دانست و گفت: علاوه بر گردنه کوهین، نزدیک به ۴ کیلومتر از طول تقاطعهای هم سطح محور اقبالیه – تاکستان نیز با هزینه ۵ / ۴ میلیارد ریال روشن شده است.

دبیر شورای مسکن استان همچنین عنوان کرد: تعداد ۵۰۰۶ واحد مسکن مهر با هزینه ۲۳۵ میلیارد ریال نیز در حال حاضر آماده بهره برداری است و امیدواریم واحدهای باقی مانده نیز تا پایان سال جاری تحویل متقاضیان شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.