بندرعباس؛

همایش بزرگداشت امام سجاد(ع) در «ماداگاسکار» برگزار می شود

همزمان با سالروز شهادت امام سجاد (ع) و برپایی کنگره بین المللی امام سجاد(ع) در استان هرمزگان، همایش بزرگداشت امام سجاد (ع) در کشور «ماداگاسکار» برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس،موسس و امام جماعت مسجد امام رضا (ع) شهر آنتاناناریوو کشور ماداگاسکار با اشاره به کمبودن فعالیت محتوایی برای معرفی شخصیت و سیره امام زین العابدین(ع) گفت: با برگزاری کنگره بین المللی امام سجاد (ع) و استمرار آن، شاهد گسترش روزافزون فرهنگ و معارف سجادیه در تمام نقاط جهان خواهیم بود.
حجت الاسلام سید مرتضی رضوی با تاکید بر برنامه ریزی دست اندرکاران این رخداد فرهنگی مهم بین المللی در برای معرفی هرچه بهتر ابعاد شخصیتی امام سجاد(ع) و آثار ارزشمند آن حضرت نظیر صحیفه سجادیه و رساله الحقوق افزود: آشنایی با شخصیت ائمه هدی(ع) موجب اصلاح کمبودهای معنوی مردم می شود.
وی از معرفی صحیفه سجادیه به عنوان آموزش عقاید و الهیات نام برد و بر توجه جدی متولیان کنگره بین المللی امام سجاد(ع) بر شناساندن جنبه های توحیدی و اعتقادی این کتاب ارزشمند در قالب برنامه های جانبی این رخداد تاکید کرد.
حجت الاسلام رضوی با اشاره به راه اندازی مجتمع فرهنگی حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در کشور ماداگاسکار گفت: در این مجتمع یک دانشگاه، مسجد، کتابخانه و درمانگاه فعالیت دارد.
«ماداگاسکار»، چهارمین جزیره بزرگ جهان، کشوری جزیره ای واقع در اقیانوس هند در کنار سواحل جنوب شرقی آفریقا و پایتخت آن نیز شهر آنتاناناریوو است.
جمعیت این کشور ٢٢ میلیون نفر و زبان رسمی آن هم «مالاگاسی» و «فرانسوی» است.
حجت الاسلام و المسلمین رضوی مبلغ بین المللی اهل نجف اشرف عراق و فارغ التحصیل جامعه المصطفی در رشته فقه و معارف است.
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار