اهواز؛

مستندسازی افتخارآفرینی یگان های نظامی دزفول

جانشین مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول از مستندسازی افتخارآفرینی یگان های نظامی دزفول در دوران دفاع مقدس خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سرهنگ محمدرضا صفارپور افتخارآفرینی یگان های مختلف رزمی در دزفول از جمله تیپ 292 زرهی، پدافند هوایی و پایگاه چهارم شکاری در دوران جنگ تحمیلی را مورد اشاره قرار داد و افزود: تیپ 292 زرهی در آزادسازی سوسنگرد نقش اصلی و تعیین کننده داشت ضمن اینکه پدافند هوایی دزفول با ساقط کردن 34 فروند هواپیمای دشمن متجاوز در دوران دفاع مقدس افتخارات ویژه ای را به نام خود در دوران جنگ تحمیلی در تاریخ کشور ثبت کردند.

وی با تجلیل از نقش پایگاه چهارم شکاری دزفول بیان کرد: بیشترین پرواز در دوران دفاع مقدس از پایگاه چهارم شکاری دزفول صورت گرفته ضمن اینکه در پرواز 199 فروند هواپیما در روزهای اولیه جنگ بیشترین هواپیما از پایگاه چهارم شکاری دزفول در این عملیات هوایی شرکت داشتند.

صفار اظهار داشت: دفاع مقدس را یوم الله و یادآوری ایام الله را تکلیف دینی دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران پس از گذشت 37 سال از عمربابرکت خود به شجره طیبه ای تبدیل شده که شرق و غرب عالم را تحت تاثیر خود قرار داده است.

جانشین مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول با تاکید بر نشر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و برشمردن فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان عامل پیروزی جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف تصریح کرد: جمهوی اسلامی ایران بر پایه فرهنگ ایثار و شهادت استوار است و اگر این فرهنگ در جامعه کم رنگ شود دشمن به ملت ایران طمع می ورزد.

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس همچنین با هشدار نسبت به احتمال ایجاد روایت های تحریف شده در خصوص دفاع مقدس و جنگ تحمیلی هشت ساله ادامه داد: دفاع مقدس مانند همه رویدادهای تاریخی مصون از تحریف نیست و باید برای جلوگیری از ایجاد تحریف در آن تاریخ دفاع مقدس به خوبی برای نسل های جدید تبیین شود.

سرهنگ صفارپور گفت: برنامه های دفاع مقدس باید با محتوا و هدفمند برگزار شود تا تاثیرگذار بوده و آرمان های و اهداف دفاع مقدس و شهدا به خوبی و بدون تحریف به نسل های بعد منتقل کرد.

جانشین مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول با تاکید بر تکریم حماسه سازان دفاع مقدس خاطر نشان کرد: باید در هفته دفاع مقدس نقش مردم، روحانیت و ادارات شهرستان دزفول به دلیل ایستادگی، مقاومت و ماندن در شهر زیر موشک باران و پشتیبانی از رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس تبیین شود.

سرهنگ صفارپور هفته دفاع مقس را فرصتی برای نمایش گوشه ای از توان رزمی، نظامی و مردمی ملت ایران در برابر هرگونه تجاوز اعلام کرد و افزود: در همه عرصه ها باید خروجی برنامه های هفته دفاع مقدس اثر گذار باشد تا به تمام دشمنان در این هفته نشان داد ملت و نیروهای مسلح ایران در همه ابعاد نظامی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی آمادگی کامل برای برخورد قاطع با هرگونه تجاوز و دشمنی را دارند.

سرگرد علی گل آرا جانشین ناحیه مقاومت بسیج دزفول نیز در این جلسه با بیان اینکه برجسته کردن برنامه های بزرگ در قالب همایش نباید موجب نادیده گرفته برنامه های کوچک در این هفته شود گفت:شور و نشاط حاکم در جامعه در هفته دفاع مقدس ناشی از برنامه های خودجوش مساجد و پایگاه های مقاومت در این هفته است.

وی با تاکید بر ضرورت همکاری ادارات مختلف این شهرستان در برگزاری هر چه باشکوهتر برنامه های هفته دفاع مقدس گفت: متاسفانه برخی دستگاه های اجرایی دزفول به مصوبه های نشست های هماهنگی برای برگزاری برنامه های فرهنگی عمل نمی کنند.

وی دیدار با خانواده شهدا، برگزاری ایستگاه صلواتی، همایش تبیین نقش بانوان در دفاع مقدس و دفاع از حریم اهل بیت(ع) و نجلیل از مقام سربازان یگان های نظامی مستقر در شمال خوزستان را از جمله برنامه های این ناحیه مقاومت برای هفته دفاع مقدس برشمرد و افزود: اقدام مرکز رشد علمی بسیج برای کمک مادی و علمی به نخبگان و محققان دزفول، برگزاری جشنواره تئاتر شمال خوزستان در دزفول و برگزاری همایش پیشکسوتان دفاع مقدس از جمله دیگر برنامه های تعیین شده برای هفته دفاع مقدس در دزفول است.

گل آرا برگزاری همایش پیاده روی و معاینه رایگان در مناطق محروم در این هفته را مورد اشاره قرار داد و افزود: بهسازی آرامستان شهدای اسحاق ابراهیم شهر صفی آباد دزفول همچنین بهسازی چندین باب خانه عالم و خانه محروم در مناطق محروم شهرستان دزفول توسط گروه های جهادی در هفته دفاع مقدس به بهره برداری می رسند.

وی نمایشگاه بزرگ هفته دفاع مقدس را شاخص ترین برنامه این هفته در دزفول نامید و گفت: این رزمایش که به مدت 7 شب در کنار پارک ساحلی دولت دزفول برگزار می شود همراه با انفجار، رزمایش، خاطره گویی و مسابقه برگزار می شود که برگزاری این نمایشگاه نیازمند همکاری ادارات مختلف شهرستان است.

جانشین ناحیه مقاومت بسیج دزفول ادامه داد: در این نمایشگاه غرفه های متعددی از جمله تسلیحات نظامی، شبیه سازی میدان تیر، اقتصاد مقاومتی و غرفه های متنوع دیگر برای تبیین نقش دستگاه های مختلف دزفول در دوران دفاع مقدس در نظر گرفته شده است.

31 شهریورماه تا 6 مهرماه هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.