کرمان؛

راه اندازی مرکز مانیتورینگ اقتصاد مقاومتی

استاندار کرمان گفت: مرکز مانیتورینگ اقتصاد مقاومتی از هفته آینده در استان کرمان اجرایی می شود تا اقدامات این حوزه را رصد کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، و بنا به اعلام روابط عمومی استانداری کرمان، علیرضا رزم حسینی در جلسه کمیته رفع موانع تولید استان کرمان افزود: هم اکنون در شرایطی هستیم که با توجه به بحث اقتصاد مقاومتی استانی، روند بسیار خوبی توسط شرکت های غیر دولتی آغاز شده، و حیف است که از شرایط ایجاد شده از سوی دولت استفاده نکنیم.

وی اظهار داشت: دولت تصمیم گرفته در کمیته رفع موانع تولید در حوزه رونق اقتصادی به صورت جدی در سال جاری پرداخت هایی را داشته باشد و بخش عمده این واحدها نیاز به سرمایه در گردش و منابع مالی دارند و مشکلات کمتری مربوط به زمین و محیط زیست و مواردی از این دست است.

وی ادامه داد: کلیه بانک هایی که به دلیلی پرداخت هایی را در این زمینه نداشته اند باید موارد را به صورت کتبی به استانداری کرمان اعلام کنند تا برای حل مشکلات احتمالی در این مسیر، پیگیری های کشوری انجام شود. استاندار کرمان تاکید کرد: مدیران باید پیگیری های حوزه رفع موانع تولید را در اولویت های خود قرار دهند تا جایگاه استان در این زمینه نیز ارتقاء یابد. وی خاطرنشان کرد: می خواهیم با استفاده از فضای ایجاد شده، مشکلات واحدهای صنعتی و معدنی نیمه فعال و بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی را رفع کنیم.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز در این نشست به پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی نیمه فعال اشاره و بیان کرد: از مجموع واحدهای نیمه فعال و یا دارای بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی، حدود 22 مورد موفق به دریافت تسهیلات به مبلغ 480 میلیاردریال شده اند.

مهدی حسینی نژاد افزود: جایگاه استان از نظر رتبه تسهیلات پرداختی به واحدهای صنعتی ومعدنی نیمه فعال و با بیش از 60 درصد پیشرفت، رتبه 19 کشوری است که رتبه خوبی نیست.

وی اظهار داشت: در سه ماه امسال 439 واحد از طریق سامانه بهین یاب ثبت نام کرده اند و شش هزار و 300 میلیارد ریال در این رابطه مصوب شده است. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان نیز گفت: برای 120 واحد نیمه فعال و با بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی در جنوب استان مصوبه کارگروه استانی را دریافت کرده ایم که از این تعداد شش مورد پرداخت شده و شش مورد نیز در استانه پرداخت است که در مجموع وضعیت مطلوبی نیست.

محمود اسکندری افزود: فرایند زمان بر دریافت وام نیازمند اصلاح است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار